Dyrektor Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią podkreślił, że stworzenie tego biura "oznacza nowe możliwości dla wszystkich firm wykorzystujących Facebooka do celów marketingowych - zarówno największych, jak i z sektora małych i średnich firm".

 

- Chcemy umożliwić lokalnym markom działanie w przestrzeni regionalnej, a w konsekwencji - także globalnej - dodał Bednarski.

 

Bednarski zwrócił też uwagę na trend rosnącej popularności usług mobilnych i zapewnił, że firma bierze pod uwagę to zjawisko, tworząc strategie na przyszłość.

 

- Facebook jest i będzie firmą mobilną - w grudniu 2015 r. 1,44 miliarda ludzi wchodziło na Facebooka z urządzeń mobilnych, a reklama mobilna to już ok. 80 proc. przychodu reklamowego firmy - tłumaczył. Zwrócił uwagę, że w związku z tym koncern chce dać użytkownikom narzędzia do wykorzystania tego trendu.

 

- Przykładem może być testowany mechanizm Canvas, który sprawia, że kliknięcie w reklamę błyskawicznie uruchamia na pełnym ekranie planszę prezentującą większą liczbę produktów, z której można przejść na stronę sprzedawcy w celu sfinalizowania zakupu. W Polsce testowaliśmy ten mechanizm z Allegro - realizowana przy użyciu Canvas kampania bożonarodzeniowa osiągnęła świetne wyniki - udało się zwiększyćświadomość kampanii o 7 proc., a współczynnik zapamiętania reklamy wzrósł o 13 proc. - podkreślał Bednarski. Dodał, że poza tego typu usługami rozwijana będzie też technologia wirtualnej rzeczywistości.

 

- Od samego początku głównym rynkiem dla urządzeń VR jest rynek gier. Na świecie jest ok. 250 milionów ludzi posiadających konsole Xbox, PlayStation czy Wii. Naszym zdaniem to właśnie te osoby będą najbardziej zainteresowane pierwszymi doświadczeniami z technologią VR (wirtualnej rzeczywistości), szczególnie mając na uwadze wyższe przedziały cenowe - tłumaczył dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią.

 

Dodał, że wirtualna rzeczywistość będzie też mieć zastosowanie poza światem gier np. w wyświetlaniu filmów wideo w 360 stopniach.

 

PAP