W finale ligi futbolu amerykańskiego NFL zagrają w niedzielę w Santa Clara drużyny Denver Broncos i Carolina Panthers. Jubileuszową edycję najważniejszego sportowego wydarzenia w USA śledzić będzie przed telewizorami ponad 100 mln Amerykanów. Kilkadziesiąt tysięcy zasiądzie natomiast na stadionie i to o bezpieczeństwo tych właśnie osób obawiają się amerykańskie służby bezpieczeństwa.

 

- Powiedzenie że "jeśli widzisz coś, zgłoś to", będzie tu miało zastosowanie. Nawet jeżeli ktoś nie jest pewny, czy powinien raportować coś podejrzanego, apelujemy by zgłaszać każdą wątpliwość odpowiednim służbom. Bo lepiej wykazać się nadmierną ostrożnością, niż jej brakiem - zaapelował rzecznik FBI, David Johnson.

 

Każdy mecz w NFL emocjonuje miliony, a Super Bowl wywołuje wśród Amerykanów prawdziwe szaleństwo. Od 2009 roku transmisja decydującego spotkania każdego roku ustanawiała rekord najchętniej oglądanego programu telewizyjnego w historii. W 2014 roku przed odbiornikami średnio zmagania obserwowało 114,4 mln mieszkańców tego kraju, a podczas niezwykle emocjonującej końcówki było to 120,8 mln.

 

5 mln dol. za 30 sekund reklamy

 

Nic dziwnego, że astronomicznych cen sięga czas przeznaczony na reklamy. Tym razem za 30 sekund stacja CBS inkasowała nawet pięć milionów dolarów, co jest nowym rekordem. Dla większości koncernów, które często na ten dzień szykują wyjątkowe spoty, nie jest to jednak żadną przeszkodą i już od dawna bloki reklamowe były niemal wypełnione. Widzowie zobaczą także zwiastuny filmów, które w najbliższych miesiącach trafią do kin.

 

Innym nieodłącznym elementem tego widowiska jest występ muzycznej gwiazdy. W przerwie spotkania publiczności zaprezentują się brytyjski zespół Coldplay oraz wokaliści Beyonce i Bruno Mars. Przed rozpoczęciem finału hymn Stanów Zjednoczonych zaśpiewa piosenkarka Lady Gaga.

 

PAP