Samar podał, że 85,6 proc. produkcji w ubiegłym roku stanowiły samochody osobowe (wobec 84 proc. rok wcześniej). Udział samochodów dostawczych wyniósł 14,4 proc. (przed rokiem - 16 proc.).

 

Liderem produkcji w Polsce pozostaje koncern Fiata (FCA Poland). Udział tego producenta w rynku wyniósł w 2015 roku 47,1 proc., o 7,2 pkt proc. mniej niż przed rokiem. Na drugiej pozycji plasuje się Volkswagen Poznań z udziałem 26,6 proc., który też zanotował spadek udziałów w rynku o 3,7 pkt proc. Na trzeciej jest Opel (General Motors Manufacturing Poland) z udziałem 26,3 proc.; ten koncern zanotował z kolei największy wzrost - o prawie 11 pkt proc.

 

Niemal całość ubiegłorocznej produkcji polskich fabryk samochodów trafiła na eksport. W Polsce sprzedały one nieco poniżej 12 tys. aut. To tylko 2,1 proc. z tego, co wyprodukowały.

 

Według podsumowania Samar, na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 352,5 tys. samochodów osobowych (nowych i używanych), czyli o ponad 8 proc. więcej niż rok wcześniej.


Najczęściej kupowanym samochodem w 2015 roku była Skoda Octavia, za którą uplasowała się Skoda Fabia oraz Volkswagen Golf. W pierwszej piątce są jeszcze Opel Astra i Toyota Auris.

 

Samar