Według danych brytyjskiej firmy analitycznej OAG, w 2015 r. Lotnisko Chopina obsłużyło punktualnie aż 89,87 proc. Warszawski port jest lepszy pod tym względem m.in. od lotnisk w Kopenhadze (88,53 proc. punktualnych lotów), Moskwie-Szeremietiewo (88,48 proc.) i Helsinkach (88,43 proc.)


Z wielkich lotnisk niepokonane Tokyo Haneda


Do najpunktualniejszych dużych portów lotniczych (powyżej 20 mln pasażerów) OAG zaliczyła Tokyo Haneda, gdzie aż 91,25 proc. lotów odbyło się punktualnie, Monachium (87,71 proc.) i Sao Paulo Guarulhos w Brazylii (87,47 proc.). W gronie lotnisk małych (poniżej 10 mln pasażerów), najlepszy okazał się port lotniczy w Osace (93,85 proc.) przed lotniskami Bruksela Charleroi (93,61 proc.) i Panama (92,55 proc.).


Dobry wynik polskich linii lotniczych LOT


Doceniono również polskie linie lotnicze LOT, które z wynikiem 88,88 proc. punktualności lotów zajęły 10. miejsce na świecie. Najpunktualniejszą linią świata okazały się litewskie airBaltic (94,39 proc. lotów bez opóźnień).


- Jestem ogromnie zadowolony z wyniku osiągniętego przez nasz port. Tak doskonały wskaźnik punktualności to wynik codziennych wysiłków wszystkich pracowników lotniska, agentów handlingowych i linii lotniczych. Cieszy zwłaszcza skuteczność LOT-u, który obsługując ponad 40 proc. ruchu na Lotnisku Chopina niemal wszystkie operacje wykonuje punktualnie. Myślę, że nasi pasażerowie mogą być dumni, że mają w Warszawie lotnisko i linię lotniczą na światowym poziomie - skomentował Michał Kaczmarzyk, dyrektor Lotniska Chopina.