Według badania przeprowadzonego na zlecenie UKE, jedna czwarta Polaków wciąż ma telefony stacjonarne, a tylko 3 proc. nie korzysta z żadnej usługi telekomunikacyjnej - telefonu komórkowego, stacjonarnego, ani dostępu do internetu.

 

Z telefonów komórkowych korzystają obecnie częściej mężczyźni (93 proc.) niż kobiety (91 proc.). Grupą najbardziej powszechnie ich używającą są osoby w wieku 15 - 24 lata; 100 proc. respondentów z tego segmentu deklaruje posiadanie telefonu mobilnego. Najrzadziej z kolei korzystają z nich, ci którzy przekroczyli 60 lat - 73 proc.

 

Średnie deklarowane wydatki na telefon komórkowy wynoszą 49 zł miesięcznie.

 

W porównaniu z ubiegłym rokiem znacząco wzrósł odsetek używających internetu - z 58 do 69 proc. Największy 97 proc. jest znów w grupie najmłodszej  15-24 lata.

 

Większość osób (86 proc.), które posiadają mobilny internet, spotkała się z usługą LTE, w tym ponad trzy czwarte deklaruje korzystanie z takiej usługi. Prawie trzy czwarte (72 proc.) klientów indywidualnych dostrzega pozytywne zmiany na polskim rynku usług telekomunikacyjnym, najczęściej w tym kontekście wymieniają rozwój nowych technologii oraz obniżkę cen na tym rynku.

 

Jakie są kryteria wyboru przez klientów dostawcy mobilnego internetu?

 

kryteria wyboru mobilnego interenetu

 

Połowa badanych codziennie używa poczty elektronicznej, 45 proc. odwiedza portale internetowe, a 36 proc. serwisy społecznościowe. Mniej popularne są gry online i korzystanie z  VOD – z takich usług korzysta jedynie 7 proc. respondentów.

 

Badanie zrealizowano na ogólnopolskiej próbie 1600 osób, reprezentatywnej dla populacji Polski w wieku 15+.