Według raportu, Polsat jest jedyną stacją z tzw. wielkiej czwórki, która obroniła w tym roku wyniki oglądalności. Z danych Nielsena wynika, że w okresie styczeń-sierpień 2015 r., udział w rynku widowni komercyjnej wyniósł 13,1 proc. Rok wcześniej było to 13,07 proc. Stacja otwiera tegoroczny ranking, pozostawiając w tyle komercyjny TVN i publiczne anteny TVP.


Programowa konsekwencja


Autorzy opisują Telewizję Polsat jako ”Imperium słońca”. W raporcie czytamy, że w stacji ”nie doszukamy się programowych fajerwerków czy unikatowych na tle rynku eksperymentów”. Polsat nie bije rekordów we wprowadzaniu nowości do ramówki, ale od lat konsekwentnie stawia na sprawdzone formaty, w tym programy adaptowane czy seriale, za co "Media i Marketing Polska" chwali stację.


Współpraca między kanałami


Pochwalono również synergię między Polsatem a innymi kanałami – autorzy podkreślają, że mniejsze stacje doskonale uzupełniają propozycje kanału głównego. Zdaniem autorów raportu, wskazuje to również na silną pozycję Ipli, co oznacza, że z największych nadawców telewizyjnych w Polsce Polsat najbardziej rozumie istotę zbliżenia telewizji i internetu.


Autorzy raportu gratulują telewizji również osiągnięć w obszarze kanałów sportowych, określając je jako ”imponujące”.

 

"Media i Marketing Polska" to polski miesięcznik branżowy poświęcony reklamie, marketingowi i mediom.


mediamarketingpolska.pl