Osiem części suwnicy waży od 80 do 340 ton. Kilka kolejnych jest już mniejszych. Ciężar wszystkich części wyprodukowanego w Holandii dźwigu to około 1500 ton. Za pomocą suwnicy, która po zmontowaniu będzie miała wysokość ok. 120 m, fundamenty wyprodukowane w zakładzie będą stawiane do pionu i wprowadzane na barki, którymi w pozycji stojącej będą transportowane do klienta.

 

- Rozładunek części potrwa do czwartku - powiedziała Bogna Bartkiewicz z Bilfinger Mars Offshore. Statek, który przywiózł suwnicę rozładuje jej elementy samodzielnie. Jest bowiem wyposażony w dźwigi, które mogą unieść znaczny ciężar. W grudniu suwnica będzie zmontowana. Gigantyczny dźwig będzie największą budowlą Szczecina.

 

Zakład zaprojektowany do seryjnej budowy morskich wież wiatrowych ma budować rocznie do 60 fundamentów kratownicowych o wadze od 800 do 1000 ton każdy i wysokości od 30 do 50 metrów. Głównymi odbiorcami mają być niemieckie i brytyjskie firmy energetyczne. Koszt budowy fabryki to 500 mln zł, z czego ponad 123 mln stanowi dofinansowanie z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.