Hamburgery trafią do oferty fastfoodu 1 października i pozostaną w niej do 18 listopada. Wołowina użyta do ich zrobienia będzie pochodziła z organicznych farm w Niemczech i Austrii. Zwierzęta hodowane są w tych gospodarstwach według lokalnych standardów - są karmione wyłącznie na pastwiskach, na których nie stosuje się chemicznych nawozów i pestycydów.

 

Amerykańska rzeczniczka firmy nie odpowiedziała na pytanie, czy organiczne burgery zostaną wprowadzone również na inne rynki. - Poświęciliśmy dużo wysiłku na przygotowanie odpowiedniej liczby mięsa, które spełniłoby standardy organiczności i nasze własne normy - powiedział Holger Beeck, szef niemieckiego McDonaldsa.

 

Wprowadzenie "zdrowych" burgerów to próba zmiany oferty na bardziej atrakcyjną. Niemieccy konsumenci polularnej sieci fastfood coraz bardziej preferują naturalne, organiczne produkty. Zmiany w menu i poprawa jakości obsługi sprawiły, że firmie w tym roku po raz pierwszy od 2012 roku udało się zanotować wzrost przychodów.

 

Amerykański McDonalds zapowiedział w marcu, że w ciągu dwóch lat przestanie kupować mięso od dostawców drobiu, używających antybiotyków, które mają wpływ na ludzkie zdrowie. Wcześniej w tym miesiącu firma oświadczyła, że do 2025 roku będzie korzystała wyłącznie z jajek z chowu bezklatkowego.

 

Reuters