"Najemcy czarno widzą przyszłość". Media: Czarny piątek straszy galerie

Biznes
"Najemcy czarno widzą przyszłość". Media: Czarny piątek straszy galerie
Pixabay.com/StockSnap

Black Friday pokazał kilkudziesięcioprocentowe spadki odwiedzalności centrów handlowych. Najemcy czarno widzą przyszłość - pisze wtorkowy "Puls Biznesu".

W najnowszym wydaniu "PB" można przeczytać, że dzień przedświątecznych wyprzedaży otwierający tradycyjnie okres wzmożonego handlu w galeriach okazał się w tym roku ponurym doświadczeniem dla sprzedawców.

 

ZOBACZ: Nowe obostrzenia na święta. Premier Morawiecki zapowiada

 

Gazeta przytacza dane Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU), które wskazują, że średnie spadki odwiedzalności w porównaniu z Black Friday przed pandemią wahały się przeważnie od 35 do 42 proc.

"Nie sądziliśmy, że będzie aż tak źle"

Według organizacji zrzeszającej firmy handlowo-usługowe prowadzące działalność na terenie centrów handlowych, najmniej poszkodowane obiekty notowały kilkunastoprocentowe różnice w odwiedzalności, a w tych najbardziej poszkodowanych frekwencja była niższa aż o połowę - podaje gazeta.

 

- Obawialiśmy się, że Black Friday może nie być porównywalny poziomem odwiedzalności do lat sprzed pandemii, ale nie sądziliśmy, że będzie aż tak źle - mówi cytowana przez "PB" Zofia Morbiato, dyrektor generalna ZPPHiU.

 

Według ZPPHiU wiele wskazuje, że najważniejszy okres dla handlu nie będzie udany dla korzystających z powierzchni w centrach handlowych

zma/PAP
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie