Kancelaria Sejmu odstąpiła od umowy ws. nowego systemu obsługi głosowań

Polska
Kancelaria Sejmu odstąpiła od umowy ws. nowego systemu obsługi głosowań
Polsat News

Wyniki testów nowego systemu obsługi głosowań nie były pozytywne, a inwestycja była znacznie opóźniona; Kancelaria Sejmu zdecydowała się odstąpić od umowy z firmą wykonującą zlecenie - poinformował dyrektor CIS Andrzej Grzegrzółka. Dodał jednak, że Kancelaria nie rezygnuje z wymiany systemu.

Nowy system obsługi głosowań w Sejmie pierwotnie miał zostać uruchomiony jesienią 2017 r., później termin ten przesunięto na jesień 2018 r.

 

Dyrektor Centrum Informacyjnego Sejmu poinformował w poniedziałek, że wyniki testów nowego systemu "nie były pozytywne", a poza tym całość inwestycji uległa "bardzo znacznemu opóźnieniu". Jak wyjaśnił z tych powodów Kancelaria Sejmu zdecydowała się odstąpić od umowy z Asseco Data Systems - firmą wdrażającą projekt.

 

- Jednocześnie nie rezygnujemy z wymiany systemu - prawdopodobne jest ogłoszenie kolejnego przetargu na tę usługę - podkreślił Grzegrzółka.

 

Połączenie z centralnym systemem obsługi głosowań

 

Wskazał również, że "wszystkie punkty umowy z naszym partnerem (Asseco Data Systems - red.) pozostają w mocy, również te dotyczące odpowiedzialności finansowej za nierealizowaną inwestycję". - Warto podkreślić, że Kancelaria Sejmu - ze względu na niesprawność systemu - nie była zobowiązana do opłacenia inwestycji, nawet częściowego - zaznaczył dyrektor CIS.

 

Jak wskazywało Centrum, nowy system obsługi głosowań składał się z oprogramowania i urządzeń "stanowiących element wyposażenia stanowiska poselskiego", których częścią miały być "specjalne czytniki, pełniące rolę pulpitu zarządzania w procesie głosowań prowadzonych w sali posiedzeń". Miały być one połączone z centralnym systemem obsługi głosowań, systemem audio i systemem tłumaczeń poprzez sieć lokalną (LAN).

 

Nowe funkcjonalności

 

Czytniki miały szereg nowych funkcjonalności np. miały umożliwić używanie pilota zdalnego sterowania przez osoby niepełnosprawne, które nie mogą zasiąść w ławie poselskiej. Wyposażone były też w kolorowy, dotykowy ekran ciekłokrystaliczny (LCD), na którym miał być wyświetlany m.in. status głosowania. System miał również umożliwiać transmisję głosu bezpośrednio ze stanowiska poselskiego poprzez wbudowany mikrofon czy ładowanie urządzeń mobilnych z wbudowanego portu USB.

 

Nad bezpieczeństwem głosowań czuwać miał system autoryzacji posła, odczytujący jego indywidualną kartę do głosowania.

 

Kancelaria Sejmu zawarła umowę na "wdrożenie nowoczesnego systemu informatycznego obsługi głosowań w sali posiedzeń" z firmą Asseco Data Systems. System składał się ze specjalnego oprogramowania, sprzętu oraz infrastruktury technicznej; wartość projektu wyniosła 4,7 mln zł brutto. 

mta/ PAP
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie