"Proszę ciszej". Krakowianie apelują m.in. do turystów o niezakłócanie ciszy nocnej

Polska
"Proszę ciszej". Krakowianie apelują m.in. do turystów o niezakłócanie ciszy nocnej
Polsat News

W Krakowie rusza kampania "Proszę ciszej". Skierowana jest do gości restauracji i kawiarni na Starym Mieście i Kazimierzu. Chodzi o to, by ich bywalcy zachowywali się w nocy spokojniej i pamiętali, że nie przebywają w wymarłej dzielnicy. - Chcemy uwrażliwić turystów na to, że obok są mieszkańcy - powiedział przewodniczący Dzielnicy I Stare Miasto Tomasz Daros.

Akcję zainicjowała Rada Dzielnicy I Stare Miasto, bo problem hałasu, zwłaszcza w godzinach wieczornych i nocnych, zaczyna w ostatnich miesiącach narastać. Rzecznik Straży Miejskiej w Krakowie Marek Anioł mówił, że w czerwcu, lipcu i sierpniu strażnicy otrzymali od mieszkańców tej dzielnicy 359 zgłoszeń o zakłócaniu ciszy nocnej i z prośbą o interwencję.

 

We wtorek wspólnie ze strażą miejską radni dzielnicowi na ul. św. Tomasza rozpoczęli rozdawanie restauratorom plakatów z hasłami "Keep Calm and Let the Residents Sleep" (Zachowaj spokój i pozwól mieszkańcom spać) oraz "Noise Annoys" (Hałas irytuje).

 

840 koncesji na sprzedaż alkoholu

 

- W Dzielnicy I, czyli na Starym Mieście i Kazimierzu, jest najwięcej lokali gastronomicznych w Krakowie. Wiosną tego roku wydanych było 840 koncesji na sprzedaż alkoholu na miejscu. Osoby odwiedzające puby i restauracje często nie pamiętają, że obok są mieszkańcy, którzy muszą w tym miejscu egzystować siedem dniu w tygodniu i chcą żyć spokojnie - powiedział przewodniczący Dzielnicy I Stare Miasto Tomasz Daros.

 

- Nasza akcja nie jest skierowana przeciw nikomu. W zachowaniu turystów nie ma złej woli. Chcemy ich po prostu uwrażliwić na to, że obok są mieszkańcy - dodał.

 

Tysiąc anglojęzycznych plakatów

 

Na razie przygotowano tysiąc anglojęzycznych plakatów w trzech wersjach graficznych oraz podobną liczbę stojaków z ulotkami na kawiarniane stoliki. Autorem plakatów jest Stanley Eales, który zaprojektował je bezpłatnie. Akcja kosztuje około 2 tys. zł.

 

Oprócz tej kampanii radni Dzielnicy I, korzystając z inicjatywy uchwałodawczej, złożyli w Radzie Miasta Krakowa projekt uchwały, zgodnie z którą nie można by było w tej dzielnicy kupić alkoholu na wynos w godzinach od 22.00 do 6.00. Radni mają się zająć projektem w środę.

 

PAP

msl/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie