Lekarze: millenialsi w kwiecie wieku będą "najgrubszą generacją"

Technologie
Lekarze: millenialsi w kwiecie wieku będą "najgrubszą generacją"
pixabay/Joenomias

Więcej niż 7 na 10 brytyjskich millenialsów (osób urodzonych między początkiem lat 80. a połową lat 90.) będzie borykało się z nadwagą lub otyłością przed 50. rokiem życia - wynika z badań Cancer Research UK. Według naukowców będzie to najbardziej otyła generacja w historii. W przypadku osób urodzonych w latach 1945-50 stosunek ten wynosił 5 na 10 osób.

- Badania pokazują, że zmieniające się środowisko odgrywa ważną rolę w rozwoju "kryzysu otyłości" - powiedziała profesor Linda Bauld z Cancer Reasearch UK. Według niej za kryzys w dużej mierze odpowiedzialne są "zagrywki marketingowe firm spożywczych i większy dostęp do niezdrowego jedzenia".

 

Otyłość i nadwaga prowadzą do 13 różnych typów nowotworu, m.in raka piersi, jelita i nerek. Co więcej osoby zmagające się z nadwagą nie zdają sobie sprawy z zagrożenia - jedynie 15 proc. Brytyjczyków jest świadoma zagrożeń, do których prowadzą dodatkowe kilogramy.

 

Ograniczyć agresywną kampanię niezdrowej żywności

 

- Rząd musi pomóc ludziom podejmować prawidłowe decyzje żywieniowe. Prowadzimy kampanię, której celem jest wprowadzenie zakazu wyświetlania reklam śmieciowego jedzenia w telewizji przed godziną 21 - powiedziała dyrektor prewencji w Cancer Research UK, Alison Cox. Jak podkreśliła takie działanie miałoby chronić dzieci i młodzież przed agresywną promocją niezdrowego stylu życia.

 

- Nadwaga to po paleniu druga najczęstsza przyczyna powstawnia nowotoworów, której można zapobiegać. Jeżeli większa ilość ludzi zacznie zdawać sobie sprawę z możliwych konsekwencji, wtedy pozwoli to ocalić od raka nie tylko millenialsów, ale też następne pokolenia - dodała Cox.

 

Naukowcy podkreślają, że na zmianę sposobu żywienia jeszcze nie jest za późno. Pomóc ma zbalansowana dieta i częste spożywanie owoców i warzyw. Zalecane jest też całkowita rezygnacja z fast foodów.

 

Otyłość drugą najczęstszą przyczyną raka 

 

Cancer Research prowadzi kampanię uświadamiającą związek otyłości i raka. Na filmie opublikowanym na kanale organizacji rozdawano przechodniom fałszywe opakowania papierosów, na których widniało pytanie - "Co jest drugą najczęstszą przyczyną raka w Wielkiej Brytanii?". Zamiast papierosów w środku były frytki i odpowiedź "otyłość".

 

 

Kampania spotkała się z pozytywną reakcją. Przechodnie byli zszokowani i podkreślili, że w dzisiejszych czasach o skutkach otyłości trzeba informować wszystkich - szczególnie młode pokolenie.


Caner Research UK

bas/dro/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze