W co trzeciej firmie premie, w co ósmej nic. Co pracodawcy dają na święta

Biznes
W co trzeciej firmie premie, w co ósmej nic. Co pracodawcy dają na święta
pixabay/Pexels/CC0 Public Domain

Spotkanie świąteczne, premia, bon podarunkowy - to najczęściej firmy oferują pracownikom z okazji świąt. 13 proc. przedsiębiorców decyduje się w tym czasie na wsparcie działań charytatywnych - tak wynika z raportu Instytutu Badawczego Randstad.

"To tradycja w naszej firmie" - tak 70 proc. ankietowanych przedsiębiorców uzasadnia wybór konkretnych działań dla pracowników związanych z okresem Bożego Narodzenia. W 7 proc. przedsiębiorstw zarządzający nimi przyznają, że świętowanie to po prostu odgórne zalecenie.


Najczęściej w firmach organizowane są spotkania świąteczne - ich zorganizowanie zapowiada 42 proc. przedsiębiorstw. Przysmakami wigilijnymi w gronie szefów i współpracowników Polacy będą się jednak cieszyć nieco rzadziej niż przed rokiem - wtedy organizację takich spotkań deklarowało 44 proc. pracodawców.


34 proc. pracodawców przy okazji świąt wręcza pracownikom premie, 30 proc. bony podarunkowe, a 23 proc. upominki dla pracowników lub ich dzieci. 12 proc. przedsiębiorców w ogóle nie daje żadnych świątecznych bonusów - ten odsetek wzrósł, w ubiegłym roku takich firm było 9 proc.

 

święta

 

Wciąż znacząca większość szefów (44 proc.) przygotowuje tylko jeden prezent dla załogi. Z kolei 41 proc. pracodawców decyduje się na więcej niż jedną inicjatywę - najczęściej łączą oni bony podarunkowe oraz premie lub upominki ze wspólnymi świątecznymi spotkaniami całej załogi.


Wsparcie dla potrzebujących


13 proc. firm przy okazji świąt Bożego Narodzenia decyduje się na wsparcie działań charytatywnych.


Większość tłumaczy to obowiązującą w przedsiębiorstwie tradycją (42 proc.), a 36 proc. chce w ten sposób pomóc osobom w trudnej sytuacji. W 20 proc. przypadków takie działania inicjują pracownicy firm, którzy przekonują do takich działań zarządzających. 9 proc. firm decyduje się na udział w akcjach charytatywnych, bo wpisuje się to w strategię lub wartości przedsiębiorstwa. Dla 7 proc. pracodawców jest to część działań reklamowych i PR.

 

Badanie zostało zrealizowane przez TNS na przełomie października i listopada 2016 roku na reprezentatywnej ze względu na region i wielkość firmy próbie 1000 firm. Z próby wykluczone zostały firmy zatrudniające poniżej 10 osób.

 

polsatnews.pl; infografika: Randstad

ptw/hlk/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie