Sprzedaż w Merlin.pl wstrzymana. Będą zwolnienia ponad 100 pracowników
Nowy operator sklepu internetowego Merlin.pl zaczyna od cięcia kosztów. Spółka Topmall, która przejęła zarządzanie serwisem od Czerwonej Torebki, tymczasowo wstrzymała sprzedaż w sklepie i zapowiada start w nowej odsłonie. W komunikacie informuje, że do końca stycznia zwolni grupowo 104 pracowników.
Przyczyną zwolnień jest reorganizacja firmy przez nowego operatora w celu maksymalnego obniżenia kosztów działalności. "Istnieje potrzeba zatrudnienia tylko tych pracowników, których zadaniem będzie zapewnienie obsługi Merlin w minimalnym, podstawowym zakresie, czyli reprezentacji wobec osób trzecich, obsługi księgowej i kadrowo-płacowej" - podała spółka w komunikacie.
Wstrzymana sprzedaż
Topmall zdecydował również o wstrzymaniu sprzedaży w sklepie. - Z pewnością zauważyliście, że dodawanie produktów do koszyka nie jest możliwe, a zamówienia zostały anulowane. Ma to związek ze zmianą podmiotu prowadzącego sprzedaż pod marką Merlin.pl - czytamy w poście, który firma opublikowała na fanpage’u e-sklepu na Facebooku. - Klienci, których opłacone zamówienia nie zostały zrealizowane, otrzymają bon o wartości 120 proc. złożonego zamówienia, który będzie można zrealizować w Merlin.pl po ponownym uruchomieniu sprzedaży - poinformował sklep.
Z pewnością zauważyliście, że dodawanie produktów do koszyka nie jest możliwe, a zamówienia zostały anulowane. Ma to zwi...
Posted by Merlin.pl on 3 grudnia 2015
W komunikacie zapowiedziano zmianę wyglądu serwisu internetowego, który ma pojawić sie "w nowej odsłonie", "z szerokim asortymentem, na wygodniejszej w obsłudze platformie".
Milionowe straty
Od 2013 roku Merlin.pl należy do Grupy Czerwona Torebka. Spółka w pierwszym półroczu 2015 r. wykazała około 15 mln zł strat.
Czerwona Torebka pod koniec listopada wydzierżawiła na 10 lat e-sklep Merlin.pl spółce Topmall. Przez ten okres będzie ona zarządzać serwisem, mając prawa do jego marki, domeny internetowej i bazy klientów.
wirtualnemedia.pl
Czytaj więcej