Zygmunt Solorz chce, aby Cyfrowy Polsat wypłacał wyższą dywidendę. "Grupa ma solidne fundamenty"

Biznes

Zygmunt Solorz, większościowy akcjonariuszy Cyfrowego Polsatu, zaproponował, aby spółka przez najbliższe trzy lata wypłacała akcjonariuszom dywidendy w łącznej wysokości co najmniej 1,8 mld zł. "Grupa była budowana (...) przy istotnym wsparciu akcjonariuszy mniejszościowych, ma solidne fundamenty w postaci zdrowych aktywów i powtarzalnych strumieni finansowych” - głosi komunikat giełdowy spółki.

W piśmie do zarządu Cyfrowego Polsatu Zygmunt Solorz zaproponował, żeby roczną kwotę dywidendy ustalić na poziomie 4 proc. średniej kapitalizacji spółki z grudnia 2018 r., czyli ok. 0,93 złotego na akcję. Tak skalkulowana nominalna roczna kwota dywidendy mogłaby być płacona przez spółkę przez trzy kolejne lata.

"Grupa Cyfrowy Polsat, która była budowana przez szereg lat wspólnym wysiłkiem i przy istotnym wsparciu akcjonariuszy mniejszościowych, posiada dzisiaj solidne fundamenty w postaci zdrowych aktywów i powtarzalnych strumieni finansowych. Jednocześnie budowane przez wiele lat bardzo dobre relacje z bankami i obligatariuszami Cyfrowego Polsatu dają Spółce dostęp do finansowania jej dalszego rozwoju. Ponadto pan Zygmunt Solorz poinformował, że otrzymywał niejednokrotnie sygnały przekazywane przez mniejszościowych akcjonariuszy Cyfrowego Polsatu odnośnie kwestii podziału zysków Spółki, który od czasu przejęcia w 2014 roku spółki Polkomtel kształtował się na relatywnie niskim poziomie. Według pana Zygmunta Solorza, dywidenda oparta o takie założenia będzie zdrowym kompromisem pomiędzy zapewnieniem godziwego i powtarzalnego wynagrodzenia na rzecz akcjonariuszy Spółki a dalszym jej oddłużaniem"- wyjaśniła spółka w komunikacie.

 

Zarząd spółki poinformował, że dokona przeglądu planów Grupy Cyfrowy Polsat, aby oszacować "możliwości alokacji zasobów gotówkowych pod kątem wypłaty dywidendy zgodnie z oczekiwaniami wyrażonymi przez reprezentanta akcjonariusza większościowego".

 

Zapewnił, że zadba, aby nowa polityka dywidendowa nie zaburzyła koncepcji rozwoju firmy. Zarząd szacuje, iż proces weryfikacji zakończy się w marcu 2019 roku.

 

"Stabilna jak bank"

 

"Moją intencją jest, aby firma pozostała w rękach mojej rodziny na pokolenia. Dlatego – o czym powszechnie wiadomo – już kilka lat temu zdecydowałem się przekazać posiadane przeze mnie akcje Cyfrowego Polsatu pośrednio do fundacji rodzinnej, której konstrukcja prawna uniemożliwia sprzedaż kontrolnego pakietu akcji. Chcę, by moje dzieci i wnuki mogły funkcjonować w stworzonym przeze mnie biznesie, ale naszą główną rolą jest sprawowanie nadzoru właścicielskiego z poziomu rad nadzorczych" - mówi Zygmunt Solorz w wywiadzie udzielonym dziennikowi "Parkiet"

 

Jak wyjaśnia, najważniejsze jest to, że grupa została przygotowana na dalszy rozwój i kolejne wyzwania oraz że jako jedyna z dużych podmiotów na rynku mediów i telekomunikacji pozostała polską firmą.

 

"Naszym celem (...) jest dalszy rozwój i umacnianie pozycji największej polskiej grupy na rynku medialno-telekomunikacyjnym oraz,skuteczna polityka finansowa i zmniejszania zadłużenia. A to wyglądało w ostatnich latach bardzo korzystnie. Z biznesowego punktu widzenia Cyfrowy Polsat stał się bardzo stabilnym i przewidywalnym przedsiębiorstwem - co kluczowe - o powtarzalnych wynikach finansowych. Można powiedzieć, że niczym duży, solidny bank" - wyjaśnia założyciel i główny akcjonariusz Cyfrowego Polsatu.

 

Szybki internet w każdym domu

 

Zapytany o nowe wyzwania Zygmunt Solorz mówi, że celem będzie dostarczenie szybkiego internetu do każdego domu i mieszkania w Polsce.

 

"Chcemy też rozbudować naszą pozycję na rynku treści, żeby dostarczać je razem z naszym internetem.To co się zmienia, to sposób dystrybucji treści, mamy dzisiaj co prawda takie globalne koncerny jak np. Google czy Facebook, ale naszą przewagą jest doskonała znajomość polskiego rynku i umiejętność właściwego rozpoznania potrzeb polskich widzów czy internautów. Chcemy więc dostarczać internet do każdego polskiego domu, a razem z nim możliwie bogaty kontent, zarówno zagraniczny, jak i nasz rodzimy polski – począwszy od sportowego, przez filmy, seriale, programy dla dzieci i całej rodziny" - mówi Zygmunt Solorz.

 

Grupa Polsat to jedna z największych polskich firm oraz wiodąca grupa medialno-telekomunikacyjną w regionie.

 

Ma 5,8 mln klientów, którym świadczy 16,5 mln usług. Grupę tworzą spółki i marki: Cyfrowy Polsat, największa w Polsce i czwarta co do wielkości w Europie platforma satelitarna; ogólnopolska Telewizja Polsat; Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus; Netia, jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych na polskim rynku orazi Ipla, lider w Polsce dystrybucji treści wideo w internecie. 

 

dro/ Cyfrowy Polsat

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze