Dworczyk: w kampanii wyborczej nie było szans na merytoryczną dyskusję

Polska

- Ton kampanii, który został narzucony przez PO, nie pozwalał na merytoryczną dyskusję. Te porównania do insektów, szarańczy, to budzi najgorsze skojarzenia - powiedział w programie "Graffiti" Michał Dworczyk (szef Kancelarii Premiera). Dodał, że "agresja rodzi agresję" i "każdy powinien uderzyć się we własne piersi". Podkreślił, że teraz jest czas na analizy i wyciągnięcie wniosków.

Michał Dworczyk (PiS) w rozmowie z Piotrem Witwickim pochwalił Patryka Jakiego za kampanię wyborczą w Warszawie, mimo iż przegrał on z Rafałem Trzaskowskim już w pierwszej turze.

 

- Przeprowadził świetną kampanię. Nie udało się, trzeba przeanalizować i wyciągnąć wnioski na przyszłość. Należy się wielki szacunek Patrykowi Jakiemu za energię i pracę włożoną w kampanię - powiedział gość "Graffiti". Podkreślił też, że Jaki wykazał się klasą, gratulując Trzaskowskiemu zwycięstwa.

 

- Jesteśmy wszyscy zadowoleni z wyniku, jeśli chodzi o sejmiki, poprawiliśmy swoje notowania względem roku 2014, ale zawsze chcielibyśmy mieć jeszcze skuteczniejszą formę dotarcia do wyborców - powiedział Dworczyk.

 

- Każda partia, PiS też, podsumowuje i wyciąga wnioski, przeanalizujemy te działania, które były skuteczne i te, które nie były efektywne - ocenił szef Kancelarii Premiera. Dodał, że na razie za wcześnie na wyciąganie wniosków, bo jest jeszcze druga tura wyborów samorządowych.

 

"Nie ma żadnych prac nad ustawą"

 

Szef kancelarii premiera pytany był także o poniedziałkowy wpis na Twitterze posłanki Krystyny Pawłowicz (PiS). Brzmi on: "A teraz jednak CZAS NA MEDIA ! Moim zd. OPCJA ZERO na rynku RTV ! Odbudowa przez WYGASZENiE WSZYSTKICH wydanych KONCESJI rtv i budowa rynku na zasadach UE,takich,jak obowiązują np w Niemczech. Repolonizacja i ucywilizowanie ! Dość zewn partii TVN czy onet !".

 

 

Dworczyk pytany był, czy toczą się jakieś prace, "żeby wykonać opcję zero na rynku mediów". - Twitter i media społecznościowe to jest takie miejsce, gdzie dużo emocjonalnych nie zawsze przemyślanych wpisów się pojawia. Według mojej wiedzy nie ma żadnych prac na pewno w rządzie, jeśli chodzi o Radę Ministrów, Stały Komitet Rady Ministrów, nie ma żadnych prac nad ustawą - powiedział Dworczyk.

 

Zaznaczył, że nie zna wpisu Pawłowicz, jednocześnie ocenił, że ma on charakter zwrócenia uwagi na "rzeczywisty problem zaangażowania w tę kampanię ponad standardowego niektórych mediów".

 

- Jeżeli w ostatnim tygodniu kampanii czy w ciągu ostatnich dwóch tygodni kampanii kilka tytułów ewidentnie atakuje i jest to bardzo precyzyjny, przemyślany i skoordynowany atak na prezesa Rady Ministrów, to trudno sobie nie zadawać pytania i nie analizować, dlaczego tak się stało - powiedział Dworczyk

paw/hlk/ Polsat News, polsatnews.pl
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie