Na Węgrzech rozpoczęto seryjną produkcję samochodów Audi Q3 drugiej generacji

Moto
Na Węgrzech rozpoczęto seryjną produkcję samochodów Audi Q3 drugiej generacji
materiały prasowe/audi.com

Seryjną produkcję samochodów Audi Q3 drugiej generacji rozpoczęto we wtorek w zakładzie w Gyoer na północnym zachodzie Węgier - poinformowała spółka Audi Hungaria.

We wtorek z taśmy produkcyjnej zjechał pierwszy samochód wspomnianego typu, zwiększając liczbę modeli wytwarzanych w Gyoer do pięciu - zaznaczyła spółka. Pozostałe modele to A3 Limousine, A3 Cabriolet, TT Coupe oraz TT Roadster.

 

Cztery wersje silnikowe

 

Jak podkreślono, pojazdy Q3 będą dostarczane w czterech wersjach silnikowych: trzech na benzynę i jednej na olej napędowy, z napędem na przednie koła lub na wszystkie cztery. Pierwszy samochód został wyprodukowany w kolorze niebieskim.

 

Według Audi Hungaria modele Q3 drugiej generacji trafią do odbiorców w listopadzie i właśnie ten model będzie w przyszłości najliczniej produkowany w Gyoer.

 

Na potrzeby jego produkcji w ciągu 1,5 roku zbudowano nowy zakład wytwarzania karoserii, gdzie zamontowano 700 nowych robotów. W tym czasie przeszkolono też ponad 1000 pracowników.

 

W lipcu rozpoczęto w Gyoer seryjną produkcję silników elektrycznych. Dyrektor Audi odpowiedzialny za produkcję Peter Koessler powiedział, że do 2025 roku wszystkie podstawowe modele Audi będą już dostępne także w wersji elektrycznej. Elektryczny SUV tej marki, który niedługo zacznie być produkowany seryjnie w Brukseli, także będzie miał silnik z Gyoer.

 

W fabrykę zainwestowano w sumie ponad 8 mld euro

 

Powstała 25 lat temu fabryka Audi w Gyoer, w którą zainwestowano już w sumie ponad 8 mld euro, zatrudnia obecnie 12,5 tys. osób i wypuszcza dziennie 9 tys. silników oraz 500 pojazdów. Dotąd w Gyoer wyprodukowano ponad 33 mln silników i 1,1 mln samochodów.

 

Przychód Audi Hungaria wzrósł w ubiegłym roku o 1 proc. w stosunku do 2016 r. i wyniósł 7,1 mld euro.

 

Przemysł motoryzacyjny jest bardzo ważną gałęzią gospodarki na Węgrzech. Produkcja tej branży podwoiła się w ciągu ostatnich 7-8 lat i w 2017 roku przekroczyła wartość 8 bln forintów (prawie 24,5 mld euro). Swoje zakłady mają na Węgrzech Mercedes (Kecskemet w środkowych Węgrzech), Opel (Szentgotthard przy granicy z Austrią) i Suzuki (Esztergom na północy) mmm, a pod koniec lipca zapowiedziano, że także BMW zbuduje fabrykę, w Debreczynie na wschodzie kraju.

 

PAP

nro/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze