Jak przekazały polsatnews.pl globalne biura prasowe Tesco i Carrefoura, umowa nie obejmuje naszego kraju, gdyż razem z Chinami polski rynek jest jedynym, na którym te dwie firmy konkurują ze sobą. W innych państwach działa albo Carrefour albo Tesco.

 

Współpraca ma umożliwić wspólne negocjacje z dużymi dostawcami, co ma zapewnić lepsze ceny na klientów. Razem prowadzone będą również działania marketingowe i analiza danych, co ma pozwolić na obniżenie kosztów.

 

"Możliwe połączenie obu firm"

 

- Chociaż partnerstwo częściowo rozwiąże strategiczne i rynkowe problemy z jakimi mierzą się sprzedawcy, logicznym wydaje się, że będzie to stała współpraca i może skutkować połączeniem się obu firm - ocenia cytowany przez Reutersa Jonathan Buxton z firmy doradczej Cavendish Corporate Finance.

 

W ubiegłym tygodniu podobną globalną umowę o współpracy podpisały sieci sklepów Auchan Retail, Casino, Metro i Schiever.

 

Reuters, polsatnews.pl