Początkowo właściciele sieci - bracia Piotr i Paweł Wosiowie - planowali sprzedaż większościowego udziału w firmie, ale zamierzali pozostać jej współwłaścicielami. Dziś jednak myślą o całkowitym wyjściu z interesu - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

 

Straty zachęcają do sprzedaży całości

 

Zmiana może się wiązać z trudną sytuacją firmy. W pierwszych trzech kwartałach 2017 r. przy ponad 860 mln zł obrotów firma miała 4,3 mln zł straty.

 

Zdaniem specjalistów sprzedać całą firmę będzie łatwiej, niż pozyskać kogoś do współpracy.

 

Poszukiwania inwestora strategicznego licząca 141 sklepów sieć Piotr i Paweł rozpoczęła w listopadzie ubiegłego roku. Firma nie ukrywała, że to konieczne dla jej dalszego rozwoju na wymagającym polskim rynku.

 

Biedronka miałaby przejąć swoim brandem większość sklepów 

 

Wśród potencjalnych nabywców sieci wymieniane były takie firmy jak: Carrefour, ITM (spółka zarządzająca sieciami Intermarche i Bricomarche), Auchan oraz Jeronimo Martins, właściciel Biedronki.

 

Chociaż nie ma jeszcze oficjalnego potwierdzenia, "Głos Wielkopolski" informuje, że to najprawdopodobniej Jeronimo Martins przejmie poznańską sieć. Zdaniem ekspertów, Biedronka przejmie ze swoim brandem większość sklepów Piotr i Paweł.

 

- Nie komentujemy żadnych doniesień na temat naszego ewentualnego zainteresowania Piotrem i Pawłem - powiedziała "DGP" Dorota Patejko, rzecznika Auchan Polska. Podobnie wypowiadało się biuro prasowe Jeronimo Martins.

 

"Daliśmy sobie trochę więcej czasu"

 

Wiceprezes grupy Piotr i Paweł, Robert Krzak, przyznał, że w maju jego firma "otrzymała kilka wiążących ofert".

 

- Negocjacje wciąż trwają. Mamy nadzieję, że ich finalizacja nastąpi do końca lipca. Daliśmy sobie trochę więcej czasu na dopięcie wszelkich formalności - powiedział "DGP". 

 

W ramach ogólnopolskiej sieci handlowej Piotr i Paweł, której historia sięga 1990 roku, działa dziś 141 sklepów.

 

Współtwórcami firmy są bracia Piotr i Paweł Wosiowie, którzy zaczynali jako mało polska firma rodzinna i od małego lokalnego sklepu w Poznaniu doszli do jednej z większych sieci supermarketów.

 

Kilkaset nowych sklepów rocznie

 

Eksperci przekonują, że dla Jeronimo Martins przejęcie Piotra i Pawła byłoby przepustką do nowego formatu - sklepu większego i z segmentu premium. Biedronka od pewnego czasu stawia bowiem na asortyment wyższej jakości.

 

Wskazują również, że największa w kraju sieć stanęła na granicy ograniczonego rozwoju. Dziś otwiera po kilkadziesiąt sklepów rocznie, podczas gdy w przeszłości uruchamiała ich po kilkaset. 

 

"Dziennik Gazeta Prawna", "Głos Wielkopolski"