Samoloty będą pochodziły prosto z fabryki Boeinga w Everett, a ich dostawy są zaplanowane na maj 2019 r. (dwa egzemplarze) i październik 2019 r. (jeden). LOT podpisał umowy ze spółkami Avolon Aerospace Leasing Limited na leasing operacyjny trzech nowych samolotów Boeing 787-9. Umowy zostały zawarte na 12 lat.

 

W sumie LOT posiada obecnie we flocie osiem mniejszych B787-8 i jednego większego B787-9. Biorąc pod uwagę wszystkie podpisane kontrakty, w tym i przyszłym roku przewoźnik włączy do swojej floty sześć Dreamlinerów.

 

Zabierają na pokład 294 pasażerów  

 

"Nowe samoloty to nowe połączenia. Cieszymy się, że dzięki kolejnemu kontraktowi na nowe Dreamlinery będziemy mogli dalej, w rekordowym tempie rozwijać naszą siatkę połączeń dalekiego zasięgu. W sumie do końca 2019 r. będziemy mieli do dyspozycji aż 15 Boeingów 787, co jest nie tylko historycznym rekordem LOT-u, ale i potwierdzeniem, że naszą strategię w zasadzie możemy uznać za zrealizowaną. LOT postawił przy tym na większe od dotychczasowych B787-9, które zabierają na pokład aż 294 pasażerów i był to strzał w dziesiątkę, gdyż pasażerowie coraz chętniej korzystają z naszych usług" - podkreślił dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT Adrian Kubicki.

 

Dodał, że w tej chwili LOT w ofercie ma 13 bezpośrednich połączeń dalekiego zasięgu, a każdy nowy samolot to możliwość otarcia jednego-dwóch kolejnych nowych kierunków.

 

Do tej pory LOT miał zakontraktowane cztery samoloty Boeing 787-9. W związku z nowym zamówieniem w sumie ich liczba wzrosła do siedmiu. Pierwszy samolot tego typu został już dostarczony, kolejny wyląduje w Warszawie na początku maja tego roku. Pierwszy Boeing 787-9 wykonuje regularne połączenia do Chicago i Toronto, drugi będzie obsługiwał rejsy z Warszawy do Nowego Jorku JFK i niektóre rejsy do Seulu.

 

"Każdy nowy samolot to nowe miejsca pracy"

 

Równolegle LOT negocjuje możliwość pozyskania kolejnych samolotów szeroko- i wąskokadłubowych - poinformowano w komunikacie.

 

Oprócz nowych Dreamlinerów LOT oczekuje też na dostawę kolejnych czterech z sześciu zamówionych Boeingów 737 MAX 8 oraz pięciu z sześciu zamówionych Embraerów 195. Do floty LOT-u na co najmniej sześć miesięcy dołączą też dwa dodatkowe Bombardiery Q400.

 

"Każdy nowy samolot to nowe miejsca pracy i otwarta droga do awansów zarówno dla pilotów jak i członków personelu pokładowego" - wyjaśnił Kubicki. "Jeden nowy Dreamliner oznacza zatrudnienie lub awans dla 15 kapitanów i 10 pierwszych oficerów oraz ofertę pracy dla ok. 100 nowych członków personelu pokładowego. W ten sposób LOT pozostaje największym i zarazem najbardziej pożądanym pracodawcą wśród linii lotniczych działających w Polsce" - tłumaczy.

 

Rozwój floty jest jednym z elementów konsekwentnie realizowanej strategii rentownego wzrostu, która zakłada, że do 2020 roku LOT będzie przewoził ponad 10,5 miliona pasażerów. W tej chwili LOT przewozi ponad 6,8 miliona pasażerów rocznie flotą 54 nowoczesnych samolotów. W sumie 9 Dreamlinerów LOT-u wykonuje dziś bezpośrednie rejsy z Warszawy do Nowego Jorku, Newark, Chicago, Toronto, Los Angeles, Pekinu, Tokio i Seulu z Krakowa do Chicago i z Rzeszowa do Newark. W maju LOT uruchomi nowe połączenia dalekodystansowe z Warszawy do Singapuru oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.

 

PAP