Budowany odcinek drogi z Lubnia do Naprawy połączy istniejącą S7 z nowym tunelem przez górę Luboń Mały. Na zamkniętym fragmencie zakopianki drogowcy usuną nawierzchnię (na ok. 130 metrach drogi) i podbudowę drogi, aby obniżyć ją w stosunku do obecnej o 80 centymetrów.

 

- Jest to konieczne, aby połączyć obecną trasę S7 z nowym odcinkiem - wyjaśnia Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

 

Trzy odcinki w budowie

 

Obecnie realizowane są trzy odcinki tzw. nowej zakopianki.

 

Trasę Lubień - Naprawa realizuje polsko-ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD SA z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa. Odcinek tunelowy wykonuje włoska firma Astaldi z Rzymu. Kolejny odcinek Skomielna Biała - Rabka-Zdrój buduje włoska firma Salini.

 

PAP, polsatnews.pl