Prof. Zybertowicz: minister kultury powinien powołać zespół ds. audytu Polskiej Fundacji Narodowej

Polska
Prof. Zybertowicz: minister kultury powinien powołać zespół ds. audytu Polskiej Fundacji Narodowej
Polsat News

- Jeśli opinia publiczna ws. działań Polskiej Fundacji Narodowej zgłasza poważne wątpliwości, to być może minister kultury Piotr Gliński powinien powołać zespół, który zrobiłby analizę i ocenił jej pracę - przyznał w programie "Graffiti Popołudniowe" prof. Andrzej Zybertowicz, doradca prezydenta Andrzeja Dudy.

- Wiem, że Polska Fundacja Narodowa jest "Czarnym Piotrusiem" i sam mam wobec niej wątpliwości, ale chciałbym zrobić profesjonalny audyt. Profesjonalna ocena działania kogokolwiek polega na tym, mówimy: ile dostałeś czasu, jakie miałeś zasoby i co w tym czasie wytworzyłeś - powiedział prof. Zybertowicz w rozmowie z Piotrem Witwickim.

 

"Dajmy im jeszcze rok, czy pół roku"

 

Podkreślił, iż ma wiedzę na temat pewnych inicjatyw fundacji, o których opinia publiczna jeszcze nie wie.

 

Przyznał jednak, że potrzebny jest "jakiś mały zespół", który zrobiłby analizę. - Dajmy im jeszcze rok, czy pół roku czasu, bo pewne rzeczy zainicjowali, których owoce będą niebawem, albo powiedziałby, że ta ekipa się nie sprawdziła. Za mało wiemy, żeby ocena PFN była miarodajna - podkreślił prof. Zybertowicz.

 

Misją powołanej latem 2016 roku Polskiej Fundacji Narodowej jest "budowa pozytywnego wizerunku Polski w kraju i za granicą". Fundacja finansowana jest przez 17 spółek Skarbu Państwa.

  

Najnowsze działanie PFN  dotyczy udziału w projekcie "Polska100", w ramach którego w 100. rocznicę niepodległości Polski wypłynie w rejs dookoła świata jacht pod polską banderą. Szacowane koszty akcji to ok. 20 mln zł.

 

Na ten temat mówił w Polsat News b. olimpijczyk Mateusz Kusznierewicz. 

 

"Sprawiedliwe sądy"

 

W ubiegłym roku wiele kontrowersji wywołała kampania informacyjna PFN "Sprawiedliwe sądy", która miała "przybliżać polskiej i zagranicznej opinii publicznej cele i szczegóły reformy sądownictwa w Polsce".

 

Na ulicach polskich miast umieszczono billboardy z hasłem "Niech zostanie tak jak było. Czy na pewno tego chcesz?". Kampania kosztowała według fundacji 19 mln zł.

 

W październiku wicepremier Piotr Gliński odpowiadając na interpelację posła Jacka Protasiewicza (Unia Europejskich Demokratów) o finanse Polskiej Fundacji Narodowej, poinformował, że "na dzień 31.08.2017 r. fundacja dysponowała budżetem 181,9 mln zł".

 

Polsat News, polsatnews.pl

paw/dro/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie