Wielkie zmiany na Facebooku. Zuckerberg zapowiada ograniczenie treści zamieszczanych przez firmy
"Chcemy być pewni, że czas spędzony na Facebooku w 2018 r. będzie czasem dobrze spędzonym" - zakomunikował w piątek założyciel i CEO serwisu Mark Zuckerberg. Powołując się na przeprowadzone badania zapowiedział zmianę sposobu wyświetlania treści w serwisie. Według Zuckerberga w 2018 r. użytkownicy częściej będą oglądać wiadomości zamieszczane przez znajomych zamiast postów firm i agencji.
Zuckerberg w opublikowanym na swoim Facebookowym profilu zaznaczył, że głównym celem serwisu zawsze było utrzymywanie kontaktu z bliskimi i tworzenie społeczności.
"Badania potwierdzają, że zacieśnianie bliskich relacji pozytywnie wpływa na dobre samopoczucie i szczęście" - zaznaczył.
"Ostatnio jednak otrzymaliśmy dużo głosów, że publiczna zawartość - posty od firm, marek i mediów - wypierają nasze osobiste momenty prowadzące do zacieśniania więzi" - napisał założyciel Facebooka.
Zaznaczył, że zespół serwisu czuje się odpowiedzialny za to, że korzystanie ze strony przestało bawić i źle wpływa na samopoczucie. Jak przyznał Zuckerberg to zainspirowało serwis do przeprowadzenia badań "we współpracy z uniwersyteckimi ekspertami".
Na podstawie wyników badań zespół Facebooka stwierdził, że dzięki interakcji z bliskimi osobami użytkownicy czują się mniej samotni. Odwrotny skutek miało wywoływać "pasywne przeglądanie materiałów" udostępnianych przez firmy i media.
Interakcja przede wszystkim
"Bazując na wynikach badań zadecydowaliśmy o zmianie sposobu w jaki będzie działać Facebook" - dodał Zuckerberg. Przekonywał, że pierwsze znaczące zmiany zostały wprowadzone w ubiegłym roku.
Na tablicach użytkowników pojawi się mniej postów od firm i mediów, a zyskać mają treści dodawane i udostępniane przez najbliższych znajomych.
Zuckerberg zapewnił, że treści publiczne, które naprawdę interesują użytkownika pozostaną w niezmienionej formule. "Na przykład ludzie są aktywni, gdy treści zamieszcza ich ulubiona drużyna, czy strona ulubionego serialu. Ludzie częściej wchodzą w interakcję podczas audycji na żywo" - zaznaczył założyciel serwisu.
Czas dobrze spędzony
"Chcę się wyrazić jasno: te zmiany mogą spowodować, że czas, który ludzie spędzają na Facebooku będzie krótszy. Jednak zakładam także, że spędzony w serwisie czas będzie dużo bardziej cenny niż dotychczas" - podsumował Zuckerberg.
W rozmowie z "The New York Times" szef Facebooka przyznał, że do zmiany dotychczasowego kursu skłoniła go opinia, jaką mogą wyrobić sobie o nim jego córki.
- Dla mnie jest ważne, że kiedy Max i August dorosną, będą miały poczucie, że ich tata zbudował coś co jest dobre dla świata - powiedział Zuckerberg.
polsatnews.pl, The Telegraph
Czytaj więcej
Komentarze