Minister cyfryzacji wzięła w czwartek udział w panelu "Internet narzędziem rozwoju i budowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw". Przekonywała, że właśnie budowanie świadomości cyfrowej może wpłynąć na zwiększenie konkurencyjności wielu firm.

 

"Lustrzane odbicie klientów"

 

Streżyńska odpowiadała na pytanie, dlaczego - choć dostęp do internetu jest dziś powszechny - w kontaktach biznesowych wykorzystuje go tylko co piąta firma.

 

Podkreślała, że "firmy są lustrzanym odbiciem swoich klientów". Stąd te firmy, które mają klientów zadomowionych w internecie, na co dzień z niego korzystają i np. prowadzą sprzedaż tylko w sieci. - Ale są takie - mówiła minister - które nadal budują "salony sprzedaży z marmurami", bo mają klientów wolących tradycyjną sprzedaż.

 

"Budowanie świadomości cyfrowej"

 

Minister zwracała też uwagę, że jeśli jakaś usługa internetowa jest związana z podstawową potrzebą, to wówczas szybko staje się bardzo popularna, ale jeśli jest mało użyteczna, wiąże się z rzadkimi czynnościami i można ją zrealizować innym kanałem, wówczas częstotliwość wykorzystywania do niej internetu jest mała.

 

Wyjątkiem jest, jak dodała, "pokolenie tubylców cyfrowych", które niemal do wszystkiego wykorzystuje sieć.

 

- Ale to jest wciąż mniejszość, a dziś jesteśmy w unikalnym okresie przełomu cyfrowego, kiedy już pracujemy z bardzo nowoczesnymi propozycjami, zarówno w biznesie, jak i w administracji, ale jeszcze w bardzo zachowawczym społeczeństwie - mówiła Streżyńska.

 

- Dlatego tak ważne jest wkładanie całego wysiłku w budowanie świadomości cyfrowej, w opanowanie umiejętności cyfrowych, to jest w tej chwili klucz do tego, żeby robić biznes cyfrowy - dodała.

 

PAP