Spółka PKP Intercity chce ustalić u producentów, jakie są możliwości dostawy takich wagonów i jakie ceny osiąga taki tabor.

 

Każdy z sześciu bezprzedziałowych wagonów drugiej klasy powinien pomieścić 72 osoby na miejscach siedzących. W dwóch pozostałych miałoby się znaleźć m.in. 25 miejsc leżących w przedziałach sypialnych, a także przedział dla dowódcy oraz gabinet narad.

 

 

W szczegółach zapytania PKP Intercity precyzuje też, że producent powinien uzyskać zgodę na wjazd składu do niemal wszystkich europejskich krajów o standardowym rozstawie szyn 1435 mm. Szerszy rozstaw szyn obowiązuje m.in. w Hiszpanii i Portugalii.

 

Informację o wstępnym rozeznaniu rynku potwierdziła spółka PKP Intercity w informacji zamieszczonej na Twitterze.

 

"Wśród zadań PKP Intercity są także zadania realizowane na rzecz Sił Zbrojnych i Sił Sojuszniczych. Zgodnie ze sformułowanymi przez MON oczekiwaniami zostało przygotowane zapytanie, pozwalające rozpoznać rynek w zakresie dostawy 8 wagonów specjalnych na potrzeby wojska" - napisał administrator konta na Twitterze.

 

 

rynek-kolejowy.pl, polsatnews.pl