Hidżab od Nike dla muzułmańskich sportsmenek

Świat
Hidżab od Nike dla muzułmańskich sportsmenek
Nike

Amerykański gigant z branży sportowej, firma Nike, zamierza wprowadzić na rynek sportowe hidżaby dla kobiet z krajów muzułmańskich. Producent przekonuje, że stworzenie sportowego hidżabu jest "odpowiedzią na zmiany kulturowe, jakie zachodzą w sporcie od dłuższego czasu".

Firma Nike słynie z przekraczania barier i przełamywania stereotypów. Całkiem niedawno do swojej kampanii zaprosiła "puszyste" kobiety, które reklamowały produkty dotychczas kojarzone ze szczupłymi sylwetkami modelek.

 

Tym razem Nike specjalnie dla muzułmanek zaprojektowała sportowy hidżab (okrycie na głowę i piersi), ponieważ - jak wyjaśnia - część sportsmenek skarżyła się na niedogodności związane z noszeniem tradycyjnych chust podczas zawodów.

 

 

- Stworzyliśmy Nike Pro Hijab jako odpowiedź na prośby kobiet sportowców, które mówiły nam, że potrzebują takiego produktu i mamy nadzieje, że pomoże on zawodniczkom na całym świecie - powiedziała rzecznik Nike Megan Saalfeld.

 

Według niej, sam pomysł stworzenia sportowego hidżabu narodził się podczas igrzysk olimpijskich w Londynie w 2012 roku. To tam można było zobaczyć po raz pierwszy zawodniczki występujące w tradycyjnych muzułmańskich okryciach głowy.    

 

Przewiewny, w trzech kolorach

 

Stworzenie sportowego hidżabu zajęło firmie 13 miesięcy. Produkt będzie wykonany z rozciągliwych i przewiewnych materiałów, co ma zapewnić maksymalny komfort osobie, która będzie go nosiła. Hidżaby maja być dostępne w trzech kolorach, wszystko oczywiście okraszone charakterystycznym logiem marki Nike. Produkt pojawi się na rynku w przyszłym roku, jako część wiosennej kolekcji.

 

W sieci pojawiła się już nawet pierwsza reklama "Pro Hijab". W spocie zatytuowanym "Co oni o tobie powiedzą" firma podkreśla siłę arabskich sportsmenek, które niejednokrotnie musiały pokonać przeszkody kulturowe, by odnieść sukces sportowy.

 

 

Marka zaprosiła do współpracy pięć muzułmańskich kobiet uprawiających zawodowo różne dyscypliny sportu. Wśród nich znalazły się m.in. łyżwiarka figurowa Zahra Lari i olimpijska medalistka w szermierce Ines Boubakri.

 

Pomysł na sportowy hidżab, jak i spot reklamowy, spotkały się z pozytywnym przyjęciem przez zawodniczki. Wiele z nich, za pośrednictwem Twittera, wyraziło wdzięczność oraz chęć przetestowania go.

 

To kolejny krok amerykańskiego producenta ku zdominowaniu islamskiego rynku mody sportowej. Rok temu otworzył on pierwsze sklepy na Bliskim Wschodzie oraz przygotował arabską wersję swojej aplikacji treningowej.

 

businessinsider.com.pl, english.alarabiya.net

dk/dro/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie