W praktyce oznacza to, że będzie można zablokować wszystkie numery z tym prefiksem i nie otrzymywać męczących telefonów z propozycjami zakupów.


Według planów Komisji Europejskiej nowe przepisy miałaby wejść w życie w maju 2018 roku.

 

Konieczna będzie zgoda klienta


Główne założenia projektu to przede wszystkim konieczność uzyskania zgody konsumenta przed jakimkolwiek wykorzystaniem jego danych i rozsyłaniem reklam.

 

Jest jednak wyjątek - można będzie wysłać klientowi ofertę czy reklamę, jeżeli jego adres e-mail lub numer telefonu został pozyskany w czasie świadczenia usług lub zakupu produktów, a reklama ma dotyczyć produktów pokrewnych.


Przykładowo - jeśli ktoś kupi np. narty i pozostawi w sklepie swoje dane, bo używa na przykład karty lojalnościowej, to sklep będzie miał prawo przysyłać maile reklamowe dotyczące produktów narciarskich. Nie będzie wtedy potrzebna zgoda klienta.


Jeden prefiks dla wszystkich call center


W przypadku połączeń telefonicznych ochrona zależeć będzie od prawa państwa członkowskiego. Konsumenci będą albo chronieni tak jak w przypadku innych form komunikacji marketingowej, albo będą mogli po prostu zablokować numery marketerów. W przypadku telefonu z call center wyświetlać się będzie specjalny prefiks, więc w teorii ma wystarczyć zablokowanie numerów z takimi cyframi.


Za przestrzeganie rozporządzenia będą odpowiadały instytucje zajmujące się ochroną danych osobowych. W Polsce będzie to Główny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych.

 

fintek.pl, polsatnews.pl