Serwis społecznościowy Instagram stanie się w ten sposób - jak ocenia Reuters - ważnym graczem zapewniającym portalowi Facebook wzrost przychodów z reklam w 2017 roku. Podczas ostatnich konferencji poświęconych omówieniu wyników finansowych szefowie Facebooka podkreślali bowiem, że portal może wkrótce znaleźć się w sytuacji, gdy nasycenie reklam na jego stronach będzie tak duże, iż uniemożliwi im to zwiększenie liczby emisji.

 

Zwiększą się udziały Facebooka w rynku reklamy

 

Eksperci ds. mediów, na których powołuje się Reuters, oceniają, że otwarcie Instagram Stories dla przeszło 30 reklamodawców umożliwi Facebookowi zachowanie drugiej pozycji pod względem udziału w rynku reklamy cyfrowej. Obecnie ustępuje jedynie Alphabet (Google).

 

 - Instagram może stać się dla Facebooka równie ważnym źródłem [pozyskiwania pieniędzy], jak You Tube dla Google - prognozuje Noah Mallin, z agencji MEC.

 

Reklamy będą się pojawiać podczas przeglądania zdjęć i filmów

 

Instagram Stories umożliwia użytkownikom umieszczanie w serwisie zdjęć i materiałów wideo, które są w nim dostępne przez 24 godziny. Aplikacja została uruchomiona w sierpniu ubiegłego roku. Dziennie korzysta z niej 150 mln użytkowników - jak podaje, cytowany przez Reutersa, dyrektor Jim Squires z Instagramu.

 

Pełnoekranowe reklamy będą ukazywać się w określonych odstępach czasu w trakcie przeglądania przez użytkowników zdjęć i filmów. Jak podaje Reuters, Instagram testuje teraz nową usługę we współpracy ze swoimi głównymi reklamodawcami - General Motors, Nike i Airbnb.

 

Według firmy badawczej eMarketer w tym roku 74 proc. firm tylko w Stanach Zjednoczonych zadeklarowało chęć korzystania z Instagramu. W 2016 roku do celów marketingowych serwis ten wykorzystało 53 proc. przedsiębiorstw. Jak ocenia Reuters, dzięki takim wynikom Instagram może wygrać w rywalizacji z Twitterem.

 

PAP