KFC w Pekinie wybiera dania skanując twarze klientów

Technologie
KFC w Pekinie wybiera dania skanując twarze klientów
Flickr.com

Aplikacja wykorzystująca rozszerzoną rzeczywistość rozpoznaje nie tylko płeć i wiek klienta. Jest w stanie ocenić także wyraz twarzy i nastrój. Na podstawie tych danych proponuje danie.

Aplikację opracowała firma Baidu, właściciel największej chińskiej wyszukiwarki internetowej. Maszyna zadebiutowała w jednej z restauracji KFC w Pekinie.

 

Rozpozna nastrój

 

Przed złożeniem zamówienia maszyna skanuje twarz klienta, a następnie określa jej płeć, wiek, humor i proponuje zamówienie. Na podstawie tych danych próbuje przewidzieć zestawy odpowiednie dla klienta. Przykładowo zasugeruje Zingera i Colę dla 20-latka. Owsianka i mleko sojowe (są dostępne w chińskich restauracjach KFC - red.) będą propozycją dla osób po pięćdziesiątce.

 

Klient nie musi się jednak decydować na propozycje maszyny. Jak przyznał Wu Zhongqin, przedstawiciel firmy Baidu, w dużej mierze chodzi o przechowywanie historii zamówień. Po zeskanowaniu twarzy podczas kolejnej wizyty, propozycje będą oparte na poprzednich wyborach.

 

 

 

dailymail.co.uk

mta/grz/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie