Hikari ma kobiecą postać, ale jest niewielkiego wzrostu. Mieszka w pięćdziesięciocentymetrowej szklanej tubie. Z wyglądu przypomina postać z japońskiej kreskówki. Ma niebieskie oczy i włosy, nosi krótką sukienkę i zakolanówki.

 

Autorzy nadali jej cechy prawdziwej osooby. Na stronie firmy można dowiedzieć się o niej więcej. Dwudziestolatka lubi oglądać anime, nie lubi insektów. Cel: chce pomóc ciężko pracującym osobom.

 

Obudzi i zapali światła w domu

 

Azuma Hikari wchodzi w interakcję z użytkownikiem i odpowiada na pytania. Poza tym reaguje jak człowiek – uśmiecha się i macha na przywitanie. Podtrzymuje też kontakt w ciągu dnia, wysyłając wiadomości tekstowe.

 

Oprócz tego hologram sprawdza pogodę i przypomina, kiedy wziąć parasolkę z domu. Spot reklamowy pokazuje jak może wyglądać dzień w jej towarzystwie.

 

 

Wysoka cena za czułość

Firma Gatebox liczy na to, że Azuma Hikari przypadnie do gustu samotnym osobom. Jej towarzystwo jest droższe od asystentów tego typu. Hologram kosztuje 298,000 yenów (nieco ponad 10 tysięcy złotych).

 

Produkt jest odpowiedzią na obecną tendencję  w japońskim społeczeństwie. Według  danych Narodowego Instytutu Badań nad Populacją i Bezpieczeństwem Społecznym Japonii, 70 procent Japończyków i 60 procent Japonek do 34 roku życia nie ma partnera.

 

Niemal połowa z nich nie rozpoczęła także życia seksualnego.

 

europe.newsweek.com, polsatnews.pl