Problemy z bankowością internetową Banku Pocztowego zaczęły sie po weekendowej modernizacji systemu informatycznego. Klienci mieli problem z zalogowaniem się na swoje konto, jeśli im się to udało, to mieli kłopoty z dokonaniem transakcji czy potwierdzeniem wykonanych operacji np. przelewów.

 

Problemy po modernizacji


"5-tego wykonałem przelew, zgodnie z zasadami, wysłałem sms-a. Przelew niby został wykonany, tymczasem pieniądze nie zostały ściągnięte z konta i nie widać tego przelewu w historii. Teraz nie wiem czy przelew poszedł czy opłacać fakturę jeszcze raz, a tam ktoś na pieniądze czeka, a ja nie chciałbym dwa razy płacić" - skarżył się jeden z klientów na facebookowym profilu banku.


"Moja babcia ma u was konto i normalnie nie może wybrać pieniędzy. Ja się pytam za co ma kupić leki?" - narzekał inny klient tego banku.


"Szlag człowieka trafia, nie można się zalogować, bo ciągły komunikat o niepoprawnym haśle/nik", "Dziś udało mi się zrobić jeden przelew, chciałam zrobić drugi, ale już się nie udało; no kiszka mozolnie im to idzie" - irytowali się użytkownicy.


Od piątku pełna sprawność


W czwartek bank uruchomił bankowość elektroniczną, ale w ograniczonym zakresie.


"Obecnie bankowość internetowa jest udostępniona klientom przy ograniczeniu liczby jednoczesnych logowań. Pozwala to klientom z niej korzystać. Mogą jednak wystąpić jeszcze takie objawy jak konieczność powtórnego logowania czy nieco wolniejsza praca serwisu, szczególnie przy naturalnym po przerwie w dostępie do usługi wzmożonym korzystaniu klientów z bankowości internetowej" - napisał bank w komunikacie


- Od piątku system jest w stu procentach sprawny - zapewnił w rozmowie z polsatnews.pl Bartosz Trzciński z Departamentu Marketingu i Public Relations Banku Pocztowego.

 

Szybka ścieżka reklamacji


- Wszelkie reklamacje i wątpliwości związane z problemami z bankowością internetową będziemy rozpatrzywac w trybie przyspieszonym, w pierwszej kolejności. Trudno zadeklarować dokładnie np. jak szybko zostaną zwrócone pieniądze z nieprawidłowych albo wielokrotnie wykonanych przelewów, bo zależy to od indywidualnych spraw - dodał.

 

Bank jednoczesnie przypomina, że nie pobiera opłat za przelewy wykonane za pomocą infolinii i w oddziałach banku, a jeśli je pobrano w trakcie trwania awarii to zostaną zwrócone.


Bank Pocztowy ma 1,5 mln klientów. Mogą oni korzystać z jego usług w 4,6 tys. placówek Poczty Polskiej. Poczta jest właścicielem prawie 75 proc akcji banku, nieco ponad 25 proc. należy do PKO BP.

 

polsatnews.pl