- W ciągu roku zwiększyliśmy bazę usług kontraktowych o niemal 600 tysięcy. Systematycznie rosnący średni przychód od jednego klienta i dynamiczny wzrost liczby klientów multiplay przekładają się na bardzo dobre wskaźniki finansowe Grupy, które decydują o stabilności naszego biznesu i pozwalają na jego stały rozwój. Jesteśmy zadowoleni z rekordowo niskiego w naszej branży poziomu wskaźnika churn (migracji klientów - red.), na który wpływ miała zwiększająca się liczba klientów korzystających z usług kontraktowych i oferty multiplay - powiedział Tobias Solorz.

 

- To był dla nas bardzo dobry kwartał. Nie tylko dlatego że Polsat był na pierwszym miejscu w wynikach oglądalności, ale również dlatego, że w segmencie usług dla klientów indywidualnych odnotowaliśmy wzrosty. Dobre wyniki operacyjne przełożyły się na dobre wyniki finansowe - podsumowała Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych Cyfrowego Polsatu.  

 

Przychody Grupy wyniosły 2,388 mld zł, EBITDA - 957 mln zł a marża EBITDA - 40,1 proc.

 

Wzrost liczby kontraktów i usług

 

Liczba kontraktów wzrosła o blisko 600 tys. w ujęciu rocznym. Natomiast średni przychód od jednego klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł do 88,6 zł. wzrost liczby klientów multiplay do ponad 1,2 mln,

 

Najwyższy od lat, o 112 tys. r/r, wzrost liczby kontraktowych usług telefonii komórkowej, wynikający z konsekwentnej realizacji strategii oraz częściowo wsparty migracjami klientów prepaid.

 

Baza usług Internetu mobilnego w modelu kontraktowym zwiększyła się o 205 tys. r/r do 1,7 mln. Łączna liczba aktywnych usług dostępu do Internetu wynosiła blisko 2 mln.

 

Dzięki sprzedaży podstawowych pakietów i usług dodatkowych (Multiroom i płatne usługi OTT), łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła rok do roku aż o 283 tys.

 

W segmencie prepaid telefonii komórkowej nastąpiła oczekiwana i pozytywna dla Grupy zintensyfikowana migracja klientów do usług kontraktowych. ARPU w III kwartale wynosiło 18,7 zł.

 

Lider oglądalności w grupie komercyjnej

 

Kanały Grupy Telewizji Polsat pozostawały liderem rynku oglądalności w grupie komercyjnej zarówno w III kwartale, jak i całym 9-miesięcznym okresie – z wynikami odpowiednio: 24,6% (13% kanału głównego oraz 11,6% kanałów tematycznych) i 24,8% (13,1% kanału głównego oraz 11,7 % kanałów tematycznych).

 

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w III kwartale o 0,7% (przy rynku reklamy TV rosnącym w tempie 0,1% r/r) i wyniosły 222 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV zwiększył się do 27,4%. W okresie 9 miesięcy Grupa odnotowała wzrost przychodów o 4,9% (w tym czasie rynek reklamy TV wrósł o 1% r/r) do 757 mln zł, a jej udział w rynku reklamy wzrósł do 26,8%.

 

Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła około 3,3 mln.

 

Większe przychody, kontrola kosztów

 

- Dzięki skutecznie realizowanej strategii, wyrażającej się w rosnącej liczbie usług kontraktowych, i konsekwentnie rozwijanemu programowi smartDOM, a także efektywnemu reagowaniu na zmieniające się otoczenie biznesowe, udaje się nam zwiększać przychody przy jednoczesnej kontroli kosztów. Dzięki temu możemy nie tylko sprawnie realizować bieżące cele biznesowe i planowo spłacać zadłużenie, ale także planować kolejne ważne dla nas projekty, z myślą o dalszym rozwoju - powiedziała Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.

 

- Zarówno w trzecim kwartale, jak i całym 9-miesięcznym okresie Grupa Polsat i nasz kanał główny zajmowały pozycję lidera oglądalności w komercyjnej grupie widzów w wieku 16-49 lat - dodał Maciej Stec, członek zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o. – Nasze przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły w pierwszych 9 miesiącach tego roku znacznie szybciej niż rynek, w tempie 4,9 proc., na co pozytywny wpływ miała konsekwentnie prowadzona optymalna polityka programowa oraz sukces sprzedażowy i dobre wyniki oglądalności UEFA EURO 2016.

 

Cyfrowy Polsat