Do największych zalet sprzedaży internetowej klienci zaliczają wygodę i możliwość otrzymania węgla bezpośrednio od producenta. Potwierdza to przewidywania specjalistów. Uruchamiając nowy kanał dystrybucji prezes "Katowickiego Węgla" Marek Klusek uznał za przełom w krajowym handlu węglem umożliwienie klientom z całego kraju dostępu do wysokiej jakości kwalifikowanego paliwa węglowego, które sprzedawane jest po stałej, konkurencyjnej cenie.

 

Minimalny zakup - paleta z 30 workami


Sklep online "Katowickiego Węgla" oferuje paczkowany węgiel stosowany do ogrzewania domów, tzw. ekogroszek. - Docelowo chcielibyśmy poszerzyć asortyment sklepu internetowego także o inne gatunki węgla - stwierdził rzecznik holdingu Wojciech Jaros, gdy uruchamiano sklep. Na stronie sklepu pojawiły się już nowe pozycje: miał i węgiel typu Orzech.

 

Najmniejsza ilość węgla, którą można kupić przez internet to jedna paleta, na której znajduje się 30 foliowych worków z węglem po 25 kg każdy. W sumie to 750 kg. Towar na palecie jest odpowiednio zabezpieczony folią. Przy jednej dostawie klienci mogą kupić od 1 do 8 palet czyli maksymalnie 6000 kg.


Od lipca działa internetowy sklep z paczkowanym węglem, stosowanym do ogrzewania domów Polskiej Grupy Górnicze (PGG). Sklep ten również oferuje na razie jedynie ekogroszek w paczkach po 25 kg.

 

Sezon grzewczy - ulga w czasach kryzysu


Przedstawiciele spółek węglowych wskazują, że konfekcjonowanie węgla nie tylko ułatwia użytkowanie węgla jego odbiorcom, ale także ogranicza emisję pyłów do środowiska w czasie jego transportu od producentów do odbiorców.


Obecny kryzys na rynku węgla, przejawiający się spadkiem cen oraz słabnącym popytem na ten surowiec, jest znacznie mniej odczuwalny w segmencie krajowych odbiorców indywidualnych, którzy kupują węgiel do ogrzewania domów. Osiąga on dużo wyższe od średnich ceny, obłożony jest większą marżą, i jest poszukiwany na rynku. Popyt w części zaspokajany jest paczkowanym węglem z importu, dostępnym np. w sieciach handlowych.


PAP, polsatnews.pl