Nadzy sportowcy prężą muskuły i uczą, jak badać piersi partnerek

Polska
Nadzy sportowcy prężą muskuły i uczą, jak badać piersi partnerek
Onkocafe/Jan Górczak

W Polsce rak piersi u kobiet jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym - rocznie o chorobie dowiaduje się ok. 17 tys. pań, a nawet 5 tys. umiera. W związku z tym kampanii promujących badania pozwalające uniknąć raka - nigdy dość. Najnowsza, w której udział wzięli miłośnicy crossfitu, ma jeszcze jedno zadanie - pokazać jak wielką rolę w diagnozowaniu i leczeniu odgrywają mężczyźni.

Do kampanii "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa" stojąca za nią fundacja "OnkoCafe - Razem Lepiej" zaangażowała 12 trójmiejskich sportowców. Zupełnie nadzy panowie, z przyrządami charakterystycznymi dla crossfitu, prężyli muskuły pozując do zdjęć. W ten sposób powstał kalendarz na 2017 roku, który można będzie kupić klubach sportowych oraz w internecie za pośrednictwem strony onkocafe.pl .

 

Fundacja, która na co dzień wspiera kobiety walczące z nowotworami, tym razem swój przekaz kieruje do mężczyzn. Jak wyjaśnia, hasło "BreastFit", które towarzyszy akcji, jest nawiązaniem do coraz popularniejszego w Polsce crossfitu i ma zachęcić panów, "by dbali o najważniejsze kobiety w ich życiu, włączając się m.in. w profilaktykę raka piersi" i stanowili wsparcie dla tych pań, które już zmagają się z chorobą.

 

 

- Chcemy dostarczyć mężczyznom informacji na temat wagi wsparcia dla kobiet w trakcie choroby nowotworowej na każdym jej etapie - powiedziała Adrianna Sobol, psychoonkolog Fundacji OnkoCafe.

 

Mężczyzna też może badać

 

Kampania "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa" ma dostarczać mężczyznom wiedzy o sposobach wsparcia i narzędziach do rozmowy, a także uczyć, dzięki materiałom umieszczanym w sieci, jak badać piersi partnerki.

 

Jak wyjaśnia fundacja, nawiązanie BreastFitu do dyscypliny sportu, czyli crossfitu, "wynika z pewnej filozofii samodyscypliny, hartowania ducha i ciała, codziennej walki ze słabościami oraz wypracowania dotychczas nieosiągalnej, niezwykłej sprawności fizycznej i emocjonalnej".

 

 

W ramach kampanii pojawią się plakaty nawiązujące do "nowej dyscypliny sportu" - BreastFitu, zachęcające mężczyzn do rozmów z kobietami na temat samobadania piersi, a także na temat codziennych wyzwań, które niesie ze sobą choroba.

 

polsatnews.pl

jak/luq/

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze