II linia warszawskiego metra - są już wszystkie pozwolenia na budowę nowych odcinków

Polska
II linia warszawskiego metra - są już wszystkie pozwolenia na budowę nowych odcinków
metro.waw.pl

Wojewoda mazowiecki zatwierdził projekty budowlane oraz udzielił pozwolenia na budowę wszystkich odcinków II linii metra. Ostatnie dwie decyzje dotyczą tunelu między stacją "Płocka" a stacją "Rondo Daszyńskiego" oraz samej stacji "Płocka".

II linia metra zostanie rozbudowana o sześć stacji. Trzy na Targówku i trzy na Woli.


Przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę, wojewoda sprawdzał m.in. zgodność projektu zagospodarowania terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi. Kontrolował też zgodność z wymogami ochrony środowiska.


Zakres prac obejmuje m.in. budowę stacji, tuneli i obiektów towarzyszących (np. wejść, wind, klatek schodowych) oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu.           

 

- To ostatnie decyzje dotyczące rozbudowy II linii metra. Metro to udogodnienie komunikacyjne dla mieszkańców Warszawy. Złożona dokumentacja jest zgodna z przepisami prawa, nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby inwestor rozpoczął prace na zachodnim odcinku II linii metra – powiedział wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera.


Dwa odcinki za ponad 2 mld zł


Metro wybrało firmy, które zrealizują ten etap 3+3. Turecka firma Gulermak wybuduje trzy stacje w kierunku Bemowa, a włoska Astaldi trzy w kierunku Targówka. Pierwsza z nich wyceniła swoje usługi na 1,1 mld zł, a druga na 1 mld zł. Obie firmy wcześniej tworzyły konsorcjum, które zbudowało centralny odcinek II linii metra. Prace budowalne na Pradze już ruszyły.


W kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego, wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: "Płocka", umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; "Młynów", planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz "Księcia Janusza" - pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.


W kierunku północno-wschodnim, z Dworca Wileńskiego, powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: "Szwedzka", pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; "Targówek", w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. Ossowskiego oraz "Trocka" w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

 

mapa metro

 

Oba odcinki mają być gotowe do 2019 roku.

 

polsatnews.pl; mapa: metro.waw.pl


 

ptw/luq/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie