Samochody mają zabierać od 4 do 6 osób i poruszać się z prędkością 10 km/h. Początkowo będą jeździć po liczącym ponad 4 km odcinku ul. Piotrkowskiej, gdzie jest wyłączony ruch innych pojazdów. Trasa współdzielona jest wyłącznie z pieszymi i rowerzystami.

 

Jeśli testy wypadną pomyślnie, samochody zostaną skierowane na ulice prowadzące do łódzkiej Manufaktury i hal Expo, gdzie włączą się do normalnego ruchu. Ma to nastąpić także przed Expo 2022.

 

Wyświetlacze zamiast szyb

 

Autorzy koncepcji zaprezentowali również wstępny szkic taksówki bez kierowcy. Ponieważ prowadzący ją komputer wykorzystuje obraz kamer i sensorów, projektanci nie przewidują w nim szyb. Zastąpią je półprzejrzyste wyświetlacze, na których pasażerom prezentowany będzie obraz z kamer. Pozwoli to na uatrakcyjnienie widoku np. opisami mijanych zabytków.

 

Autorzy koncepcji liczą na wsparcie prywatnych inwestorów oraz gminy Łódź, która jak na razie nie wykazała zainteresowanie projektem.

 

Pierwszy był Singapur

 

Autonomiczne taksówki już jeżdżą w innych krajach. Pierwsze pojawiły się w Singapurze. Z podobnym projektem planuje ruszyć Uber w amerykańskim mieście Pittsburgh. Swoje autonomiczne samochody w warunkach drogowych od kilku lat testują też np. Google i Volvo. W Holandii testowany jest pierwszy na świecie autonomiczny mikrobus

 

mototabu.pl