- Pod względem organizacyjnym jesteśmy przygotowani podobnie jak do meczów ekstraklasy, czyli na najwyższym możliwym poziomie. Przede wszystkim musieliśmy usunąć reklamy naszych partnerów, ponieważ UEFA ma wyłączność na ekspozycję marketingową - powiedział wiceprezes Legii Jakub Szumielewicz.

 

Dwa dni przed spotkaniem do Warszawy przyjechały ciężarówki z logotypami UEFA. W sprzedaży będą okolicznościowe kolekcje gadżetów i pamiątek.

 

"Prace trwają. Wszędzie pełno ludzi. Czuć energię w powietrzu. Próby hymnu aż o dreszcze przyprawiają" - napisał na jednym z portali społecznościowych Leśnodorski.

 

 

"Dostaliśmy przewodnik z instrukcjami"

 

- Z UEFA dostaliśmy przewodnik z instrukcjami odnośnie organizacji meczów. Podobny otrzymujemy z Ekstraklasy SA. W tym podręczniku jest podział na departamenty i każdy z nich ma swoje wytyczne. Całe przygotowania są podobne jak do spotkań Ligi Europejskiej, ale na większą skalę. Jest bowiem więcej chętnych kibiców i dziennikarzy - przyznała rzeczniczka "Wojskowych" Izabela Kuś.

 

Spotkanie na żywo transmitować będą cztery stacje telewizyjne.

 

- W związku z tym musieliśmy przebudować trybunę prasową. Będą na niej trzy studia telewizyjne oraz powiększona została platforma na kamery. Przedstawiciele stacji ZDF na trybunie wschodniej umieszczą kamerę, która będzie rejestrowała tylko wydarzenia na ławce rezerwowych gości. Z kolei ze stacji Sky Sports otrzymaliśmy prośbę o otwartą kabinę, więc musieliśmy zdemontować szyby - tłumaczyła Kuś.

 

Cała przestrzeń pomiędzy budynkiem klubowym, a boiskiem treningowym zostanie przeznaczona na wozy transmisyjne. Na meczu spodziewanych jest 50 dziennikarzy z Niemiec. Wnioski akredytacyjne złożyło natomiast ponad 300 przedstawicieli polskich mediów.

 

Zmianie ulegają stroje, w jakich wystąpią piłkarze

 

- Na lewym rękawie będzie logo z napisem UEFA Respect, a na prawym logotyp europejskiej federacji - dodała Kuś.

 

Środowy mecz, podobnie jak dwa kolejne, obejrzy komplet publiczności. Już w czwartek stołeczny klub poinformował, że sprzedał wszystkie bilety.

Bilety na poszczególne spotkania fazy grupowej kosztowały od 55 do 240 złotych (poza dziecięcymi na sektor rodzinny), a ceny pakietów wahały się od 125 do 640.

 

Legia, pierwszy polski klub w piłkarskiej LM od 20 lat, zainauguruje fazę grupową w środę pojedynkiem z Borussią. Broniący trofeum Real podejmie 2 listopada, a Sporting - 7 grudnia.

 

 

PAP