Co piąty klient w programie smartDOM. Cyfrowy Polsat podsumował II kwartał roku

Biznes
Co piąty klient w programie smartDOM. Cyfrowy Polsat podsumował II kwartał roku
Polsat News

- Już 20 proc. naszych klientów korzysta z programu smartDOM, co pozytywnie wpływa na ich lojalność i obniża wskaźnik rezygnacji z naszych usług. Podtrzymujemy nasz ambitny cel osiągnięcia liczby 1,4 mln klientów programu do końca 2016 r. - mówi Tobias Solorz, prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu S.A. i Polkomtela Sp. z o.o. W czwartek Grupa opublikowała raport finansowy z działalności w II kwartale.

Wśród najważniejszych wydarzeń i osiągnieć ostatnich miesięcy wymieniono w raporcie: zakończenie procesu nabycia 100 proc. akcji w Midas S.A., świetne wyniki sprzedaży i oglądalności UEFA EURO 2016, podwyższenie ratingu korporacyjnego Cyfrowego Polsatu przez agencję Moody’s oraz rozpoczęcie wdrożenia nowego, zintegrowanego systemu sprzedaży, obsługi klienta oraz rozliczeniowego dla produktów i usług Grupy Polsat.

 

Szerokie portfolio usług dla domu

 

Grupa pozostaje wiodącym operatorem usług zintegrowanych, posiadającym unikalne i szerokie portfolio usług dla domu - głosi raport.

 

Liczba klientów multiplay w II kwartale wzrosła o 74 tys. do blisko 1,2 mln. Łączna liczba usług kontraktowych wzrosła w tym okresie o 137 tys. do 12,9 mln.

 

Baza usług internetu mobilnego w modelu kontraktowym zwiększyła się kwartał do kwartału o 42 tys. do 1,7 mln. Łączna liczba aktywnych usług dostępu do internetu wynosiła blisko 2 mln.

 

Według raportu, świetne wyniki sprzedażowe oraz oglądalności UEFA EURO 2016, które będą miały pozytywny wpływ na wyniki Grupy także w III kwartale.

 

Lider oglądalności w grupie komercyjnej

 

Kanały Grupy Telewizji Polsat były liderem rynku oglądalności w grupie komercyjnej zarówno w II kwartale, jak i całym pierwszym półroczu – z wynikami odpowiednio: 25,5% (13,8% kanału głównego oraz 11,7% kanałów tematycznych) i 24,9% (13,2% kanału głównego oraz 11,6% kanałów tematycznych).

 

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w II kwartale o 8,8% (przy rynku reklamy TV rosnącym w tempie +0,5% r/r) i wyniosły 306 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV zwiększył się do 27,3%. W całym pierwszym półroczu Grupa odnotowała wzrost przychodów o 6,8% do 535 mln zł, a jej udział w rynku reklamy wzrósł do 26,5%.

 

Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła ok. 4,2 mln.

 

Wyższy rating korporacyjny

 

Jak napisano w raporcie, podwyższenie ratingu korporacyjnego Cyfrowego Polsatu przez agencję Moody’s (obecnie Ba2, stabilny), uzasadniane jest przede wszystkim: postępami w procesie integracji Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, kontynuacją działań mających na celu uproszczenie struktury korporacyjnej oraz struktury zadłużenia, korzyściami strategicznymi i kosztowymi wynikającymi z nabycia Grupy Midas oraz konsekwentnym oddłużaniem Grupy. 
 
- W II kwartale konsekwentnie realizowaliśmy unikalną strategię rynkową, która przyczyniła się do uzyskania bardzo dobrych wyników operacyjnych i finansowych. Dalszy dynamiczny wzrost liczby klientów programu smartDOM, o ok. 50  proc. ciągu roku, zaowocował liczbą blisko 3,5 mln zintegrowanych usług kontraktowych - podsumował Tobias Solorz.
 
Według Tomasza Szeląga, członka Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowego Polsatu S.A. i Polkomtela Sp. z o.o., pozytywny wpływ  na działalność i wyniki całej Grupy ma przeprowadzona z sukcesem akwizycja Grupy Midas. - Dzięki konsekwentnie rozwijanemu programowi smartDOM, nasze przychody utrzymują się na stabilnym poziomie, mamy pod kontrolą koszty i planowo spłacamy zadłużenie, co pozwala nam nie tylko realizować bieżące cele biznesowe, ale także planować kolejne strategiczne dla nas projekty, z myślą o dalszym, konsekwentnym rozwoju Grupy - komentował Szeląg. 
 

Sukces projektu UEFA EURO 2016


– Z sukcesem zrealizowaliśmy unikalny i kompleksowy projekt UEFA EURO 2016. Po raz pierwszy połączyliśmy emisję meczów na antenie otwartej Polsatu ze specjalnie dedykowanymi kanałami płatnymi Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3, w których pokazaliśmy wszystkie 51 meczów na żywo, bez reklam i w jakości HD. W ciągu 30 dni UEFA EURO 2016 pokazaliśmy ponad 200 godzin relacji na żywo. Taka strategia pozwoliła nam osiągnąć duży sukces zarówno sprzedażowy, operacyjny jak i finansowy - wyjaśnił Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowego Polsatu S.A. i Telewizji Polsat Sp. z o.o.

 

- Grupa Polsat po raz kolejny jest liderem oglądalności w najważniejszej, komercyjnej grupie odbiorców. Byliśmy numerem 1 na rynku zarówno w drugim kwartale, jak i całym pierwszym półroczu - dodał.
 
Również zdaniem Katarzyny Ostap-Tomann, Członka Zarządu, Telewizji Polsat Sp. z o.o, sukces sprzedaży dostępu do meczów UEFA EURO 2016 istotnie wpłynął na wyniki Telewizji Polsat w drugim kwartale i będzie miał także pozytywny wpływ na rezultaty kolejnego kwartału.

 

- Wysokiej jakości realizacja techniczna i oprawa redakcyjna tego wydarzenia, emisja wszystkich meczów i ich wysoka oglądalność po raz kolejny udowadniają jak duże doświadczenie i kompetencje w produkcji wartościowych dla widzów treści ma Telewizja Polsat. Odróżnia nas to od innych podmiotów telekomunikacyjnych na rynku i stanowi o przewadze konkurencyjnej Grupy Polsat - powiedziała Ostap-Tomann.

 

polsatnews.pl

red/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Komentarze

Przeczytaj koniecznie