Podczas siedmiodniowej kampanii promocyjnej do pielgrzymów trafiło ponadto 50 tys. opakowań pokrojonej w talarki marchewki, 50 tys. jogurtów truskawkowych, 50 tysięcy butelek wody mineralnej.


W ocenie ministerstwa "pielgrzymi odwiedzający Polskę byli zachwyceni wspaniałą polską żywnością, a także multimedialną prezentacją polskiego rolnictwa i polską gościnnością". Zapewniali także, że z przyjemnością odwiedzą nasz kraj ponownie.

 

Akcja promocyjna została zorganizowana w Krakowie, u podnóża Wawelu w dniach 25-31 lipca. Degustacja prowadzona była w ramach Pawilonu Polskiego. W czterech sferycznych namiotach prezentowano osiągnięcia polskiej gospodarki, nauki i kultury, a także polskiego rolnictwa. Propozycje Pawilonu skierowane były do młodzieży całego świata, tłumnie odwiedzającej w tych dniach stolicę Małopolski.

 

W największym z namiotów została zaprezentowana interaktywna wystawa, na której pokazywano filmy, animacje oraz plansze, z których pielgrzymi mogli dowiedzieć się o polskich żywnościowych "hitach" eksportowych. Dla entuzjastów gotowania przygotowano ciekawe przepisy kulinarne na bazie polskich produktów, a przed pawilonem "posadzono" mini sad, zachęcający do chwili relaksu.

 

Kampania promocyjna dotycząca rolnictwa prowadzona była pod hasłem "Poland tastes good". Celem kampanii było przedstawienie uczestnikom Światowych Dni Młodzieży najlepszych polskich produktów oraz promocja Polski na arenie międzynarodowej. Akcję prowadziło Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z Agencją Rynku Rolnego.

 

PAP