Polska placówka przy Watykanie - zawiadomiona o użyciu tej nazwy w artykule na temat prywatnego, krakowskiego spotkania papieża Franciszka z kobietą urodzoną w obozie w Auschwitz - poinformowała, że zwróci się do portalu, który informuje o działalności Stolicy Apostolskiej i Kościoła na świecie, o sprostowanie.


"Zbrodnie popełnione w polskim obozie koncentracyjnym"


Portal "Il Sismografo" jest śledzony  przez watykanistów jako cenne źródło informacji.


Jego dyrektor Luis Badilla napisał, że w czasie wizyty w Krakowie papież przyjął na audiencji Kanadyjkę węgierskiego pochodzenia Angelę Orosz-Richt, jedyną kobietę, która urodziła się w obozie w Auschwitz i przeżyła jako niemowlę, ukrywana w baraku przez matkę.


W tekście znajduje się sformułowanie: "zbrodnie popełnione w polskim obozie koncentracyjnym". Jednocześnie autor publikacji pisze o "nazistowskiej zagładzie".


We wtorek ambasada RP przy Stolicy Apostolskiej podejmie interwencję w tej sprawie. Zawiadomiona została też Ambasada Polska we Włoszech.

 

PAP