W lipcu na antenach Polsatu można było śledzić m.in. finisz piłkarskich Mistrzostw Europy z Francji i kolejną edycję cieszącego się dużą popularnością Disco Hit Festival. Za cały miesiąc Polsat zanotował 12,8 proc. udziałów w grupie komercyjnej pokonując TVN – 11,4 proc. i obie anteny telewizji publicznej TVP1 – 6,9 proc. i TVP2 – 5,3 proc. W grupie wszystkich widzów (4+) Polsat również okazał się najlepszy osiągając 10,9 proc. udziałów.


Świetny wynik lipca umacnia Polsat na prowadzeniu w tegorocznym rankingu oglądalności w grupie komercyjnej. Stacja od stycznia jest liderem w tej grupie notując 13,2 proc. udziałów, wobec 12,6 proc. - TVN, 7,7 proc. - TVP1 i 7 proc. - TVP2. 

 

Mecze, disco polo i "Sami swoi"


Wśród najchętniej oglądanych pozycji programowych lipca na antenie Polsatu znalazły się m.in. decydujące mecze UEFA EURO 2016, Disco Hit Festival Kobylnica 2016, mecz w Lidze Światowej Polska – Serbia, komedia "Sami swoi", Mega Hit – "Iluzja", koncert "Przebojowe Lato Radia Zet i Polsatu", a także nadawany codziennie główny program informacyjny Polsatu - "Wydarzenia".

 

Liderem w grupie komercyjnej w lipcu jest również cała grupa Polsat, która zanotowała 25,1 proc. udziałów. Wśród kanałów, które osiągnęły najwyższy wzrost udziałów w stosunku do lipca ubiegłego roku są: Polsat - z 12 proc. na 12,8 proc., Polsat News – z 0,9 proc. na 1,1 proc. czy Polsat 2 z 1,7  na 1,8 proc. Lepsze udziały niż przed rokiem uzyskały także m.in. Polsat Sport, Polsat Sport News, TV6 i Polsat JimJam.


W okresie styczeń-lipiec grupa Polsat również jest liderem w grupie wiekowej 16-49, z udziałami 24,9  proc., a w grupie wszystkich badanych zajęła drugie miejsce, z wynikiem 22,5 proc.