Aż 32 proc. Polaków nie jest w stanie odłożyć telefonu komórkowego na 24 godziny. Ankietowani przyznali, że nie mogą tego zrobić głównie ze względu na utratę kontaktu z bliskimi (47 proc. odpowiedzi) oraz z troski o tych, którzy mogliby się martwić, nie mogąc połączyć się z właścicielem telefonu (27 proc.).

 

- Uzależnienie od telefonu przejawia się szczególnie w najmłodszych grupach wiekowych. Jak pokazują różnego rodzaju badania, młodzi ludzie nie są już w stanie żyć bez telefonu komórkowego – powiedział Piotr Lipiński z firmy Payback przeprowadzającej badanie. Dodał, że ponad połowa pytanych zadeklarowała, że dziecko powinno otrzymać swój pierwszy telefon komórkowy już w szkole podstawowej.

 

Przewaga smartfonów

 

Większość ankietowanych, bo aż 83 proc., korzysta ze smartfonów. Oprócz połączeń głosowych, badani najczęściej wysyłają i odbierają  wiadomości SMS (89 proc.), robią zdjęcia i nagrywają filmy (82 proc.), surfują po internecie (78 proc.), odbierają i wysyłają maile (73 proc.) oraz korzystają z mediów społecznościowych (53 proc.).

 

Dziewięciu na dziesięciu użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych. Głównie tych, które służą do przeglądania stron internetowych (94 proc.) oraz odbierania i wysyłania poczty (68 proc.). Spore grono użytkowników korzysta z komunikatorów (54 proc.) oraz aplikacji zakupowych (43 proc.).

 

Maksymalnie 100 zł miesięcznie

 

Co trzeci Polak płaci za korzystanie z telefonu lub telefonów od 21 do 50 zł miesięcznie, a jedna trzecia płaci od 51 do 100 zł. Z kolei 17 proc. ankietowanych wydaje powyżej 100 zł miesięcznie, a 19 proc. mieści się w kwocie 20 zł.

 

newsrm.tv