W gorącym piłkarskim czerwcu z transmisjami meczów UEFA EURO 2016 Polsat zanotował 14,8 proc. udziałów dziennych w grupie komercyjnej dystansując TVN - 11,6 proc. i obie anteny telewizji publicznej TVP1 - 9,2 proc.  i TVP2 - 5,8 proc. W grupie 4+ Polsat również był najlepszy osiągając 12,6 proc. udziałów, wobec 12,2 proc. TVP1, 9,7 proc. TVN i 6,6 proc. TVP2.


Świetny wynik czerwca podobnie jak maja przełożył się na zwycięstwo Polsatu w rankingu oglądalności w obu grupach audytoryjnych w drugim kwartale br. W grupie komercyjnej Polsat zanotował 13,8 proc. udziałów wyprzedzając kolejno TVN - 12,7 proc., TVP1 - 7,3 proc. i TVP2 - 7,1 proc.. W grupie 4+ średni wynik dzienny Polsatu wyniósł 11,9 proc., wobec 10,8 proc. TVP1, 10,5 proc. TVN i 8,3 proc. TVP2.


Bardzo udane dla Polsatu było również całe pierwsze półrocze 2016 roku. Stacja zamknęła je na pozycji lidera w grupie komercyjnej z wynikiem 13,2 proc., wyprzedzając TVN - 12,8 proc., TVP1 - 7,8 proc. i TVP2 - 7,3 proc.. W grupie 4+ Polsat zajął drugie miejsce za TVP1 (11,6 proc.) notując 11,4 proc. udziałów.

 

Na świetne wyniki stacji w minionym półroczu wpływ miała pełna i różnorodna oferta programowa, przede wszystkim lubiane przez widzów programy: "Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami", "Nasz nowy dom", "Twoja Twarz Brzmi Znajomo", "TOP CHEF", "Hell’s Kitchen. Piekielna kuchnia", mecze UEFA EURO 2016 czy Polsat SuperHit Festiwal 2016.


Łączne udziały grupy Polsat w pierwszym półroczu 2016 roku w grupie komercyjnej wyniosły 24,9 proc., co oznacza wzrost o 2,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wśród kanałów, które zanotowały najwyższy wzrost są TV6 – z 1,4 proc. na 1,8 proc. czy TV4 z 3,4 proc. na 3,7 proc. Lepsze udziały niż przed rokiem uzyskały także m.in. Polsat Sport 0,56 proc., Polsat Film 0,8 proc. i Polsat Sport News – 0,41 proc.

 

Polsat