W ramach kampanii powstała sesja zdjęciowa oraz film, w których wzięły udział kobiety ubrane w rozpięte koszule odsłaniające pierś. Na fotografiach widać modelki w różnym wieku, a wszystko po to, by podkreślić, że zagrożenie nowotworem dotyczy wszystkich.

 

Akcja ma zwiększyć świadomość kobiet o raku piersi i przekonać je do regularnych badań. Hasło "Check it be­fo­re it's re­mo­ved" od­no­si się nie tylko do kam­pa­nii, ale także do po­li­ty­ki me­diów spo­łecz­no­ścio­wych. Ma na celu ośmieszenie  restrykcyjnego stosowania regulaminów dotyczących zamieszczanych  zdjęć w serwisach takich jak Facebook czy Instagram. Serwisy te automatycznie blokują zdjęcia, na których widoczne są sutki.

 

Kiedy zdjęcia z sesji zaczęły pojawiać się w sieci po kilku godzinach były usuwane. Dopiero, gdy administratorzy serwisów zorientowali się, że projekt spotkał się z tak pozytywnym odbiorem i o akcji informowały światowe media - fotografie przestały już być cenzurowane.

 


 

 

#checkitearly #checkitbeforeitsremoved #pinkribbon

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Bettina (@bbbetti) 8 Mar, 2016 o 2:02 PST


 

 

 

Pink Ribbon Germany to organizacja, która  od lat prowadzi w Niemczech kampanie społeczne dotyczące raka piersi. Różowa Wstążka działa również w innych krajach, także w Polsce.

 

 

 

checkitbeforeitsremoved.com