Kampania przeciwko rakowi piersi krytykuje media społecznościowe

Świat
Kampania przeciwko rakowi piersi krytykuje media społecznościowe
checkitbeforeitsremoved.com

Fotografie przedstawiające kobiety z odsłoniętą piersią masowo udostępniane w internecie - to element kampanii społecznej stworzonej przez niemiecki oddział organizacji Pink Ribbon (Różowa Wstążka). Akcja "Check it before it's removed" (Sprawdź, zanim zostanie usunięte) ma na celu zachęcić kobiety do częstszych badań piersi, a jednocześnie wyśmianie polityki mediów społecznościowych.

W ramach kampanii powstała sesja zdjęciowa oraz film, w których wzięły udział kobiety ubrane w rozpięte koszule odsłaniające pierś. Na fotografiach widać modelki w różnym wieku, a wszystko po to, by podkreślić, że zagrożenie nowotworem dotyczy wszystkich.

 

Akcja ma zwiększyć świadomość kobiet o raku piersi i przekonać je do regularnych badań. Hasło "Check it be­fo­re it's re­mo­ved" od­no­si się nie tylko do kam­pa­nii, ale także do po­li­ty­ki me­diów spo­łecz­no­ścio­wych. Ma na celu ośmieszenie  restrykcyjnego stosowania regulaminów dotyczących zamieszczanych  zdjęć w serwisach takich jak Facebook czy Instagram. Serwisy te automatycznie blokują zdjęcia, na których widoczne są sutki.

 

Kiedy zdjęcia z sesji zaczęły pojawiać się w sieci po kilku godzinach były usuwane. Dopiero, gdy administratorzy serwisów zorientowali się, że projekt spotkał się z tak pozytywnym odbiorem i o akcji informowały światowe media - fotografie przestały już być cenzurowane.

 


 

 

#checkitearly #checkitbeforeitsremoved #pinkribbon

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Bettina (@bbbetti) 8 Mar, 2016 o 2:02 PST


 

 

 

Pink Ribbon Germany to organizacja, która  od lat prowadzi w Niemczech kampanie społeczne dotyczące raka piersi. Różowa Wstążka działa również w innych krajach, także w Polsce.

 

 

 

checkitbeforeitsremoved.com

wjk/grz/
Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Przeczytaj koniecznie