Do wykonania obu części wiaduktu użyto ok. 600 ton stali i ok. 2600 m3 betonu. Wykopano łącznie 21 tys. m3 gruntu, a różnica poziomu od toru do spodu wykopu to 13 metrów. Do nasuwania betonowych konstrukcji używane są trzy siłowniki o sile nominalnej 2500 kN każdy (250 ton) oraz zestaw pomp hydraulicznych służących do napędzania siłowników.

 

Druga połowa gotowa pod koniec sierpnia


Przewidywano, że północna część wiaduktu zostanie nasunięta w czasie 12 godzin. W rzeczywistości pokonanie 36 metrów zajęło ok. 8 godzin. Południowy element będzie miał do pokonania 42 m.


Prace na torze nr 1 (południowym) rozpoczną się 8 sierpnia i potrwają 19 dni do 26 sierpnia. Ich przebieg będzie taki sam, jak przy wsuwaniu konstrukcji po stronie północnej. Jedyna różnicą jest większy ciężar drugiej połowy wiaduktu - ok. 2500 ton.

 

 

polsatnews.pl