Wszystko zaczęło się od reklamy jednej z firm produkującej suplementy diety dla odchudzających się, która na billboardach obok zdjęcia idealnie zbudowanej modelki umieściła pytanie: "czy twoje ciało jest gotowe na wakacje?".

 

W związku z tą reklamą do organizacji zajmującej się badaniem standardów reklamy, Advertising Standards Authority, wpłynęło 378 skarg.

 

Do akcji przeciwko ogłoszeniom w tej formie włączyła się społeczność internetowa. Petycję w sprawie usunięcia billboardów podpisało 70 tysięcy osób.

  

 

W związku z tym Sadiq Khan, który objął stanowisko burmistrza w maju tego roku, właśnie wydał rozporządzenie. Na jego mocy TfL (Transport for London), czyli firma odpowiadająca za miejski transport w stolicy Wielkiej Brytanii, została zobligowana do blokowania w środkach miejskiej komunikacji, na stacjach metra i dworcach autobusowych reklam, które pokazują "nierealne" ciała.

 

- Nikt, kto podróżuje metrem lub autobusem, nie powinien odczuwać presji w związku z oczekiwaniami dotyczącymi ciała. Branży reklamowej daję jasny sygnał w tej sprawie - dodał Khan.

 

The Telegraph