Badania przeprowadzono w 13 państwach. Spośród krajów, które wzięły udział w badaniu, Polacy zajęli drugie miejsce pod względem gotowości do poświęcenia swoich zarobków w zamian za triumf drużyny narodowej w Euro 2016.

 

Procent rocznych dochodów gotowych było poświęcić 42 proc. badanych polskich kibiców. Wśród Turków wskaźnik ten wyniósł 54 proc., a np. Niemców – 14 proc. czy Hiszpanów – 12 proc.

 

Podobne wyniki były w przypadku pytania dotyczącego rezygnacji z telefonu komórkowego. Też przodowali Turcy - 42 proc. i Polacy – 33 proc..

 

Zdaniem twórców raportu wynika z niego, iż Polacy są bardziej przywiązani do swoich do "komórek" niż pieniędzy.


Kobiety też chętnie kibicują

 

Średnio w Europie połowa badanych zapłaciłaby za możliwość oglądania "na żywo" meczu swojej reprezentacji narodowej w finale Euro 2016. Wśród polskich kibiców - 63 proc.

 

- Stereotyp podpowiada, że piłka nożna to męski sport i temat. Tymczasem, z badania przeprowadzonego przez grupę ING wynika, że aż 83 proc. Polek będzie kibicować drużynom występującym podczas Euro 2016. Co więcej, 34 proc. zadeklarowało, że byłaby gotowa oddać jeden procent swoich rocznych dochodów na rzecz zwycięstwa polskiej drużyny, a 60 proc. zapłaciłoby za możliwość obejrzenia na żywo finału z udziałem polskiej reprezentacji - podkreśla Karol Pogorzelski z ING.

 

Turcy wygrali też w kategorii na najchętniej zakładających się o wynik kibiców. Taką chęć zadeklarowało 36 proc. pytanych. Polacy byli na czwartym miejscu - 25 proc.

 

Badanie przeprowadzono w marcu i kwietniu. Wzięło w nim udział 12,5 tys respondentów, w tym 1 tys. z Polski, stanowiących reprezentatywną grupę społeczeństwa pod względem wieku, płci i dochodów.

 

PAP