- Chcę tylko powiedzieć, że jestem absolutnie pewien, że ten samolot będzie dumą rosyjskiego cywilnego lotnictwa, że nasi obywatele i obcokrajowcy będą czerpali przyjemność z lotu w MS-21 - powiedział Miedwiediew w Irkucku, gdzie zaprezentowano samolot.

 

- Nie jest (MS-21 - przyp. red.) zbudowany z metalu, powstał z materiałów kompozytowych. Dzięki temu możemy mu nadać specjalny kształt. Jeszcze znacznie lżejszy i mocniejszy. To wielki krok w rozwoju naszego przemysłu lotniczego - powiedział Władimir Wołkow, wiceprezydent zakładów lotniczych Irkut, w których zaprojektowano maszynę.

 

Obniżone koszty eksploatacyjne

 

MS-21 wyróżnia powiększony - jak na tę klasę samolotu - kadłub, dzięki czemu w środku jest więcej miejsca dla pasażerów, a przewoźnicy mogą wybierać z dużej ilości konfiguracji foteli i odległości między nimi. MS-21 w zależności od modelu zabiera od 135 do 211 osób na pokład.

 

Samolot ma być konkurencyjny dzięki obniżonym kosztom eksploatacyjnym - m.in. mniejszemu zużyciu paliwa. Ponadto dzięki szerokim wejściom i półkom MS-21 może opuścić lotnisko o 20 proc. szybciej niż konkurencyjne maszyny.

 

Pierwszy oblot jest planowany na przełomie roku - pomiędzy grudniem a lutym 2017 roku. Do końca 2018 roku trzy pierwsze egzemplarze trafią do Aerofłotu.

 

polsatnews.pl, The Guardian