Według raportu, niezmiennie od kilku lat Polacy najczęściej piją kawę w domu i u znajomych (80 proc.). Duża grupa spożywa kawę na stacjach benzynowych (66 proc), w miejscu pracy (61 proc.) czy w restauracjach typu fast food (52 proc.).

 

Do sieciowych kawiarni zagląda co drugi pytany (51 proc.). - Kawa na mieście to już nie tylko kawiarnia. Systematycznie rośnie liczba miejsc, w których można wypić kawę - na miejscu lub na wynos. Coraz więcej piekarnio-ciastkarni proponuje swoim klientom kawę do sprzedawanych wypieków. Również w kioskach kupując bilet czy gazetę klient może zamówić kawę na wynos. Nie mówiąc już o coraz lepiej rozwiniętych barkach kawowych na stacjach paliw – komentuje Katarzyna Knothe z ARC Rynek i Opinia.
 

miejsca

 

Amerykańska sieciówka najbardziej znana

 

Starbucks, podobnie jak w badaniu w ubiegłym roku, jest najbardziej znaną kawiarnią sieciową na rynku. Spontanicznie znajomość tej marki wskazało 63 proc. pytanych. Na drugim miejscu jest Costa Coffee (45 proc.), na trzecim Coffeeheaven (29 proc.). Do pierwszej piątki najbardziej znanych kawiarni sieciowych w Polsce załapały się jeszcze Tchibo oraz McCafe.
  
Ponad połowa pytanych Polaków kawę "na mieście" pija raz w tygodniu. Codziennie robi to co czternasty.

 

czestotliwosc

 

Według raportu, niemal połowa (45 proc.) pijących kawę na mieście pije ją późnym popołudniem. Tylko 16 proc. znajduje czas na kawę poza domem rano. "Poranna kawa na mieście jest najmniej popularna, co może wynikać z faktu, że pierwszą kawę respondenci piją w domu" - oceniają autorzy raportu.

 

Najczęściej wybieranym rodzajem kawy jest kawa latte (55 proc.), na drugim miejscu espresso (34 proc.), a na trzecim cappuccino (33 proc.). Ponad połowa wybierając kawiarnię kieruje się również ofertą deserów w danym miejscu. Co piąty pytany oczekiwałby od kawiarni większego wyboru deserów light, zaś 8 proc. badanych - szerszej oferty dla alergików (bezlaktozowych czy bezglutenowych).

 

polsatnews.pl; infografika: ARC Rynek  i Opinia