Komisja Europejska podała, że spółki IT – Facebook, Twitter, YouTube i Microsoft - będą wspierać KE i państwa członkowskie Unii Europejskiej w zapobieganiu wirusowego rozprzestrzeniania się mowy nienawiści w Internecie.

 

Reakcja w ciągu 24 h

 

Podpisując kodeks postępowania Facebook, Twitter, YouTube i Microsoft zobowiązują się do kontynuowania wysiłków na rzecz rozwiązywania problemu mowy nienawiści w internecie. W ramach tych starań rozwinięte zostaną wewnętrzne procedury reagowania na takie incydenty.

 

Na nieodpowiednie wpisy zgłoszone do technologicznych gigantów firmy będą musiały zareagować w ciągu 24 godzin. W tym czasie przedsiębiorstwa będą zobowiązane do sprawdzenia kwestionowanej treści i - w razie potrzeby - jej usunięcia.

 

Wypromują pozytywne treści

 

Zgodnie z porozumieniem firmy zobowiązują się do samodzielnego wyszukiwania i promowania treści, które mają być przeciwwagą do tych o negatywnym wydźwięku.

 

polsatnews.pl